نقش مادرانه ام‌البنین(س) در سعادت فرزندان
کد خبر: 4028872
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
مدرس حوزه علمیه مطرح کرد:

نقش مادرانه ام‌البنین(س) در سعادت فرزندان

مدرس حوزه علمیه گفت: وفاداری حضرت ابوالفضل(ع) به امام حسین(ع) نشان‌دهنده نقش پررنگ مادرانه حضرت ام‌البنین(س) است که از این مسئله می‌توان دریافت که مادران می‌توانند نقش پررنگی در سعادت و شقاوت فرزندان خود داشته باشند که دوران دفاع مقدس نمونه بارز آن است.

ام‌البنین به فرزندانشان دلبستگی دنیایی نداشتندسیده‌معصومه طباطبایی، مدرس حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از قم، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مواردی که در سیره و شخصیت حضرت ام‌البنین(س) مطرح می‌شود، ادب، احترام و شناخت جایگاه امامت است.

وی بت بیان اینکه خداوند به ایشان چنان فضیلتی داد ‌که نسلش نیز به نسل امام زمان(عج) وفادار باشد، افزود: زمانی که به حضرت ام‌البنین(س) خبر شهادت فرزندانشان را دادند، ایشان مرتب از حال امام حسین(ع) سؤال می‌کرد که این امر نشان می‌دهد ایشان به فرزندانشان دلبستگی دنیایی نداشتند و جایگاه امام زمان خود برایش اهمیت بیشتری داشت.

مدرس حوزه علمیه گفت: وفاداری حضرت ابوالفضل(ع) به امام حسین(ع) نشان‌دهنده نقش پررنگ مادرانه حضرت ام‌البنین(س) است که از این مسئله می‌توان دریافت که مادران می‌توانند نقش پررنگی در سعادت و شقاوت فرزندان خود داشته باشند که دوران دفاع مقدس نمونه بارز آن است و مادران، فرزندان خود را برای حضور در جبهه جنگ ترغیب می‌کردند.

طباطبایی اظهار کرد: حضرت ام‌البنین(س) علاوه بر اینکه همسر حضرت علی(ع) بودند، نحوه فرزندپروری و تربیت فرزند توسط ایشان موجب شد که در طول تاریخ همیشه مورد احترام و توجه مسلمانان و غیر مسلمانان واقع شوند. بنابراین هر کس می‌خواهد جایگاه والایی داشته باشد، باید نسبت به امام زمان خود و اعتقاداتش، نقش خود را به‌خوبی نشان دهد.

وی امام‌شناسی و وظیفه‌محوری را مهم‌ترین ویژگی حضرت ام‌البنین(س) برشمرد و گفت: زمانی که خبر شهادت چهار فرزند ایشان را دادند، حضرت ام‌البنین(س) جایگاه، ارادت و ادب خود نسبت به امام زمانش را به‌خوبی مورد توجه قرار داد و نسبت به این مسئله به‌خوبی نقش‌آفرینی کرد.

انتهای پیام
captcha