تفکر شهید قاسم سلیمانی برای دانش‌آموزان تبیین شود
کد خبر: 4025094
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

تفکر شهید قاسم سلیمانی برای دانش‌آموزان تبیین شود

خواهر شهیدان فهمیده گفت: مکتب شهید سلیمانی باید تدوین، آموزش و تبدیل به متن درسی شود تا این مکتب مهم در بین دانش‌آموزان نهادینه و سپس به خانواده‌ها انتقال یابد.

فهمیده معاون پرورشی آموزش و پرورش البرز

فرشته فهمیده، خواهر شهیدان محمدحسین و داود فهمیده در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با تأکید بر اینکه باید سبک زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به آینده‌سازان آموزش داده شود تا تفکر جهادی و انقلابی در جامعه رشد کند، اظهار کرد: هدف از معرفی سبک زندگی شهید سردار قاسم سلیمانی در جامعه به‌ویژه برای دانش‌آموزان ترویج خوب زیستن است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه اثرگذاری سردار سلیمانی بر کسی پوشیده نیست، افزود: برای معرفی هرچه بهتر سردار سلیمانی به جامعه و به‌ویژه نسل نوجوان و جوان باید یک کار عمیق و ماندگار صورت گیرد که این مهم نیاز به طراحی متون دارد تا در جریان فرآیند آموزشی کشور از جمله مدارس قرار گیرد.

این مسئول بیان کرد: مکتب شهید سلیمانی باید تدوین، آموزش و تبدیل به متن درسی شود تا این مکتب مهم در بین دانش‌آموزان نهادینه و سپس به خانواده‌ها انتقال یابد.

فهمیده با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی راه و رسم زندگی این شهید والامقام را در سه عنوان «مکتب، مدرسه و راه روشن » مطرح کردند، یادآور شد: سرباز وطن از ویژگی‌های ممتاز و شخصیتی جامع برخوردار بود.

وی با اشاره به اینکه شخصیت او منظومه‌ای منسجم و همگون از اجزای رشد یافته، به کمال رسیده‌ و متنوع است، گفت: روحیه سلحشوری در کنار روحیه شهادت‌طلبی، او را به انسانی شجاع تبدیل کرده بود.

فهمیده ادامه داد: اخلاص در عمل، ارادت و تمسک به اهل بیت(ع)، ولایت‌مداری، تعبد و معنویت، سخت‌کوشی، سرعت عمل، برخورداری از هندسه فکری منظم، ذهن هوشیار و پویا، بیان تأثیرگذار، نظم و انضباط و دقت در امور، علاقه وافر به مطالعه و پژوهش از جمله ویژگی‌های دیگر سردار دلهاست.

این مسئول از اعتدال، سنجیدگی و تدبیر در امور، روحیه انقلابی، صفا و سادگی، تواضع و فروتنی، ارتباط عمیق با اقشار مختلف مردم و خانواده، آرامش، درک عمیق از ماهیت دنیا و حقیقت آخرت، توجه به اصل کمال‌طلبی، فراجناحی، فراقومیتی و فرامرزی‌ بودن به‌عنوان دیگر ویژگی‌های سرباز وطن یاد کرد که می‌توان در آموزش سبک زندگی مورد توجه قرار گیرد.

فهمیده اظهار کرد: شهید قاسم سلیمانی دنیای سیاست را خوب می‌شناخت و نه تنها یک فرمانده تراز اول نظامی بود، بلکه به‌عنوان یک دیپلمات برجسته در حل و فصل منازعات منطقه‌‌ای و ایجاد همگرایی در جهت مبارزه با داعش و ایجاد آرامش در منطقه مطرح است.

وی تأکید کرد: بررسی ویژگی‌های شخصیتی و نقش برجسته سردار سلیمانی در مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و نظامی این فرمانده بزرگ را صاحب سبک تمدنی نوینی کرده که نماد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام
captcha