اعلام گروه‌های برتر مسابقات ملی مناظره دانشجویی همدان
کد خبر: 4020274
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

اعلام گروه‌های برتر مسابقات ملی مناظره دانشجویی همدان

دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی نشان خواجه نصیر طوسی در همدان با حضور ۱۰ تیم برگزار شد.

مسابقات ملی مناظره دانشجویی همدانبه گزارش ایکنا از همدان، مرحله استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی به میزبانی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی همدان و سازمان دانشجویان شعبه همدان در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه بوعلی سینا با حضور ۱۰ تیم برگزار شد.

در این دور از مسابقه حوزه‌های علمیه نیز چند تیم را راهی مسابقات کرده بودند، تیم‌های تبیین، حماسه خورشید، بقیةالله، پژوهش، شهید فخری‌زاده، شهید سلیمانی، شهدای گمنام، فاتح، تبیان و عقیله حضور داشتند که ابتدا به‌صورت دو به دو و حذفی با یکدیگر به مناظره پرداختند و در نهایت ۵ تیم برنده به همراه تیم بازنده با بیشترین امتیاز به مرحله بالاتر راه یافتند.

در این مرحله دو تیم تبیین و پژوهش با گزاره «دولت باید از عرضه پوشاک با مدهای غیرایرانی و نامناسب جلوگیری کند» با یکدیگر مناظره کردند که در نهایت تیم تبیین با کسب امتیاز بیشتر از داوران به مرحله نیمه نهایی راه یافت و تیم پژوهش برای استفاده از شانس مجدد و بازگشت به جدول مسابقات منتظر ادامه رقابت‌ها ماند.

سپس دو تیم شهید فخری‌زاده و شهدای گمنام با گزاره «ازدواج موقت راه حل مناسبی برای جلوگیری از روابط نامشروع در سطح جامعه است» به رقابت پرداختند که تیم شهدای گمنام توانست نظر مثبت داوران را کسب کرده و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند.

دو تیم تبیان و فاتح هم دیگر رقابت این مرحله را با گزاره «در شرایط کنونی ایران نظام پارلمانی کارآمدتر از نظام ریاستی است» با یکدیگر مناظره کردند که در نهایت تیم تبیان جلب نظر داوران و کسب امتیاز بیشتر، راهی مرحله نیمه نهایی شد و تیم فاتح به دلیل کسب امتیاز بیشتر بین بازندگان این مرحله مجدد به جدول مسابقات بازگشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

در مرحله نیمه نهایی دو تیم تبیین و شهدای گمنام با گزاره «همسران زنان ورزشکار ملی نباید از حق ممنوع‌الخروج کردن آنها برخوردار باشند» و دو تیم تبیان و فاتح با گزاره «در ایران باید رادیو و تلویزیون خصوصی داشته باشیم» به مناظره پرداختند که با برتری دو تیم شهدای گمنام و تبیان همراه بود و این دو تیم راهی رقابت نهایی شدند.

در مسابقه نهایی که بین دو تیم شهدای گمنام از طلاب حوزه علیمه مدرسه زنگنه و تیم تبیان از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا برگزار شد، تیم‌ها بر سر گزاره «جامعه اخلاق مدار برتر از جامعه قانون‌مدار است» به مناظره پرداختند که در نهایت تیم شهدای گمنام با کسب ۸۸ امتیاز در مقابل ۸۰ امتیاز به برتری دست یافت و توانست عنوان اول مرحله استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره را کسب کند و راهی مرحله منطقه‌ای شد.

رضا سلیمانی دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا در رشته علوم سیاسی، علیرضا رضایی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در رشته علوم‌سیاسی و روابط بین‌الملل و علیرضا عقیقی، استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان در رشته مدیریت دولتی داوری این دوره از رقابت‌ها را بر عهده داشتند.

مرحله منطقه‌ای دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی؛ نشان خواجه نصیرطوسی در بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود و تیم‌های برگزیده راهی مرحله نیمه نهایی خواهند شد.

 

انتهای پیام
captcha