اجرای طرح «نور» در مدارس البرز
کد خبر: 4017675
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶

اجرای طرح «نور» در مدارس البرز

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز گفت: در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی طرح ملی نهضت حفظ قرآن در قالب «طرح نور» برای دانش‌آموزان جرا می‌شود.

 طرح «نور»

حسین سلیمانیان، رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش البرز، در گفت‌و‌گو با ایکنا از البرز گفت: در راستای تحقق سند بنیادین آموزش و پرورش و منشور توسعه فرهنگ قرآنی طرح ملی نهضت حفظ قرآن در قالب طرح نور در مدارس استان اجرا می‌شود.

وی به منویات مقام معظم رهبری در راستای حفظ قرآن و گسترش آن در بین دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش البرز درصدد است شرایط مناسب برای تبلیغ و ترویج قرآن کریم و تلاش برای فرهنگ‌سازی حفظ قرآن، ایجاد رغبت و رقابت سازنده برای اهداف پیش‌بینی شده، توانایی درک معنا و تدبر در آیات و سوره‌های قرآن، توانایی بهره‌گیری از آیات قرآن در بین دانش‌آموزان را فراهم کند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه باید از آموزه‌های قرآنی در ترویج فرهنگ قرآنی در بین خانواده‌ها استفاده کرد، افزود: در مهرماه امسال تمهیدات لازم جهت تبلیغ و تهیه و توزیع پوستر و جذب حداکثری و جریان‌سازی معنوی در سطح مدارس جهت ثبت‌نام در سایت مجازی شاد انجام شده و دانش‌آموزان سازماندهی شدند.

این مسئول بیان کرد: از اوایل آذرماه تشکیل جلسات آموزشی و کنترل محفوظات دانش‌آموزان در حال برگزاری است که تاکنون 25 کانال و گروه آموزشی حفظ قرآن برای دانش‌آموزان و فرهنگیان ایجاد شده است، این طرح تا اسفندماه ادامه دارد و بعد از برگزاری آزمون از دانش‌آموزان در فضای مجازی تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مدارس دانش‌آموزان در کنار حفظ جزء ۳۰ حفظ موضوعی و ترتیبی را فرا می‌گیرند، تصریح کرد: در سال گذشته در طرح ملی نهضت حفظ قرآن 57 هزار نفر از دانش‌آموزان استان شرکت کردند.

انتهای پیام
captcha