فعالیت 900 بانوی مداح در البرز
کد خبر: 4016565
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

فعالیت 900 بانوی مداح در البرز

رئیس سازمان بسیج مداحان البرز از فعالیت 900 بانوی مداح در این استان خبر داد و گفت: این مداحان برای شرکت در جلسات روضه‌های خانگی آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

نوروزی فر بسیج مداحان البرز

ابراهیم نوروزی‌فر، رئیس سازمان بسیج مداحان استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایجاد شوق مداحی در جوانان بود و پس از انقلاب نیز اقدامات بسیاری برای پرورش استعدادهای جوان صورت گرفته است، به‌طوری که کلاس آموزشی حتی برای دوره پیش‌دبستانی در سازمان بسیج مداحان استان برگزار می‌شود؛ همین امر سبب شده است تا نسل متخصصی وارد این عرصه شوند که تنها هدفشان گریاندن مردم نیست بلکه می‌خواهند روی مخاطب خود تأثیر بگذارند.

وی با اشاره به گزینش شعر و ملودی برای مداحی فاخر، افزود: بنا به رهنمودهای مقام معظم رهبری آهنگ‌ها و ملودی‌هایی که برای مداحی به‌کار برده می‌شود به هیچ عنوان نباید برگرفته از دیگران باشد و صرفاً باید برای آن مداحی خاص تولید شود.

این مسئول بیان کرد: خوشبختانه موسیقی مداحی در حال بازگشت به اصل خود است و هم‌اکنون برای بسیاری از مداحی‌ها ملودی‌هایی با سبک و سیاق و دستگاه‌های موسیقی اصیل ایرانی ساخته می‌‍شود که البته باید فراگیر شود.

نوروزی‌فر با اشاره به شعرهایی که مداحان انتخاب می‌کنند، افزود: امروزه بسیاری از شاعران آیینی ما شعرهای فاخر و قوی برای مداحان می‌سرایند که البته باید سطح ادبی آن متناسب با فرهنگ ادبی عامه مردم باشد.

وی در پاسخ به برخی ابتذال‌ها در مداحی‌های اخیر، گفت: نظارت از جایگاه قانونی به معنای خاص کلمه برای مداحی‌ها وجود ندارد، اما مردم و مخاطبان خودشان بهترین تشویق و تنبیه هستند؛ زیرا مداحی که براساس اصول فنی و حرفه‌ای نمی‌خواند در بین مردم جایگاهی نداشته و خود به خود فراموش خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مداحان البرز در ادامه به فعالیت 900 بانوی مداح در استان اشاره کرد و افزود: یکی از حوزه‌های تأثیرگذار در حوزه دین و ترویج آن در جامعه جلسات خانگی و روضه‌های خانگی بوده که با حضور بانوان مداح برگزار می‌شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه اداره روضه‌های خانگی با بانوان مداح است، گفت: این مداحان آموزش‌های لازم را دیده‌اند و با شرکت در کلاس‌های مختلف با آگاهی کامل از آسیب‌های این حوزه در جلسات خانگی شرکت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha