پخش قسمت آخر «حدیث سرو» ویژه علامه طباطبایی
کد خبر: 4014043
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

پخش قسمت آخر «حدیث سرو» ویژه علامه طباطبایی

این مجموعه روایتی از زندگی علامه طباطبایی رحمه‌الله است که سیره اخلاقی و معرفتی نویسنده تفسیر المیزان را در قالب داستان شرح می‌دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه یک، مجموعه «حدیث سرو» روایتی از زندگی علامه طباطبایی رحمه‌الله است که سیره اخلاقی و معرفتی نویسنده تفسیر المیزان را در قالب داستان شرح می‌دهد.

گفت‌و‌گو با شاگردان و پخش بخش‌هایی از زندگی ایشان در قالب قطعات نمایشی، محور مستند «حدیث سرو» است که در ۳ قسمت ۲۶ دقیقه‌ای تولید شد.

در این مستند از سیدمحمد حسین طباطبایی رحمه‌الله‌علیه، معروف به علامه طباطبایی به عنوان یکی از نام‌آور‌ترین مفسران، فیلسوفان و علمای بزرگ اسلامی در سه قرن اخیر نام برده و از خدمات ایشان در زمینه احیای حکمت فلسفه و تفسیر در حوزه های تشیع، یاد شده است.

پخش این مستند از روز دوشنبه ۲۴ آبان مصادف با سالروز رحلت علامه طباطبایی قدس الله سره آغاز شده است و امروز (چهارشنبه) ساعت ۱۸ آخرین قسمت آن، پخش می‌شود. مجموعه «حدیث سرو»، مستند بازسازی است که با استفاده از تصاویر، اسناد و عکس‌های مستند و گفت‌وگو با نزدیکان و شاگردان ایشان سعی کرده تصویری از شخصیت ایشان ارائه دهد.

مجموعه مستند «حدیث سرو» به تهیه‌کنندگی عبدالکریم عرشی و كارگردانی عبدالرسول گلبن ساخته شده است.

انتهای پیام
captcha