شرکت بیش از 50 هزار دانش‌آموز البرزی در طرح‌های قرآنی
کد خبر: 4013001
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

شرکت بیش از 50 هزار دانش‌آموز البرزی در طرح‌های قرآنی

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در طول سال تحصیلی بیش از 20 هزار دانش‌آموز البرزی در حفظ موضوعی و ترتیبی قرآن و 30 هزار قرآن‌آموز در حفظ جزء ۳۰ شرکت کردند.

قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش البرز

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت‌و‌گو با ایکنا از البرز، گفت: در راستای تحقق سند بنیادین آموزش و پرورش و منشور توسعه فرهنگی قرآن طرح نور حفظ جزء ۳۰ در مدارس استان اجرا می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را آشنایی و آموزش دانش‌آموزان با فرهنگ قرآنی دانست و افزود: هدف این است که بتوانیم با ایجاد شرایط مناسب در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی گام‌های مؤثری برداشته و به نتایج مطلوب برسیم و در‌صدد‌ هستیم که بتوانیم یک رقابت سالم و رفاقت صحیح و سازنده بین دانش‌آموزان ایجاد کنیم.

این مسئول با بیان اینکه حفظ و آموزش قرآن کریم فقط مختص به مدارس نیست، گفت: مدارس می‌توانند با ایجاد زمینه‌های مناسب و تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به فراگیری علوم قرآنی در شکوفاسازی استعداد آنها نقش مؤثری را ایفا کنند، لذا دانش‌آموزانی که علاقه زیادی به حفظ و یادگیری قرآن دارند بعد از استعدادیابی در دارالقرآن‌ها سازماندهی می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیش از 150 مربی در دوره‌های توانمندسازی مربی قرآن به‌صورت مجازی یا حضوری شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: طبق ارزیابی‌های سالانه در یک سال تحصیلی بیش از 20 هزار دانش‌آموزان در حفظ موضوعی و ترتیبی قرآن و 30 هزار نفر در حفظ جزء ۳۰ شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه آموزش تخصصی قرآن در زمان شیوع کرونا به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در هر یک از شهرستان‌های استان یک پایگاه حفظ قرآن زیر نظر آموزش و پرورش وجو‌د دارد که در این پایگاه‌ها بیش از 70 دانش‌آموز به‌صورت تخصصی به حفظ قرآن مشغول هستند.

انتهای پیام
captcha