مستند شهید شوشتری تا دو ماه آینده جلوی دوربین می‌رود
کد خبر: 4012775
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
وزیرزاده به ایکنا خبر داد:

مستند شهید شوشتری تا دو ماه آینده جلوی دوربین می‌رود

حسن وزیر زاده گفت: مستندی درباره شهید شوشتری را تا دو ماه آینده جلوی دوربین می‌برم که گوشه‌ای از زندگی این سردار شهید را به تصویر می‌کشد.

حسن وزیرزاده، مستندساز در گفت‌و‌گو با ایکنا پیرامون مستند شهید شوشتری گفت: فیلمسازی در حوزه سرداران جنگ و شهدا جز واجبات است، زیرا می‌توان با زبان هنر ارزش ایثار و رشادت آنها را به شکل بهتری برای جوانان آشکار کرد. در این راستا درصدد هستیم مستندی درباره شهید شوشتری تولید کنیم که در آن به گوشه‌ای از زندگی این شهید توجه شده است.

وی افزود: این کار هم اکنون مراحل تحقیقی را پشت سر می‌گذارد. در تحقیقات این مستند از داده‌های میدانی و کتابخانه‌ای بهره برده می‌شود. درضمن مجید ذوالفقاری تهیه‌کننده این مستند مرا در تحقیقات این اثر، یاری می‌رساند.

این کارگردان ادامه داد: اگر همه پیش‌بینی‌ها درست از کار در‌آید تا دو ماه آینده تصویربرداری این مستند نیمه بلند آغاز خواهد شد. این مستند در زمانی 40 تا 60 دقیقه‌ای تولید خواهد شد. در این مستند قرار نیست تمام زندگی این شهید مدنظر قرار گیرد بلکه بخش پایانی زندگی ایشان و لحظه شهادت مد نظر قرار خواهد گرفت. در این کار درباره جایگاه این شهید در بین مردم سیستان و بلوچستان حرف زده خواهد شد.

وزیرزاده تاکید کرد: در این کار از تصاویر آرشیوی هم استفاده خواهد شد، همچنین قرار است در مستند شهید شوشتری با خانواده و دوستان این شهید گفت‌وگو شود، البته در تمامی مراحل تولید از نظرات خانواده شهید استفاده خواهد شد تا کار تولید شده مورد رضایت آنها باشد.

وی ادامه داد: شهید شوشتری بعد از فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در منطقه (سیستان) مستقر شدند و در ادامه‌ راه ایشان، اقدامات قابل توجهی را سامان دادند. ما از طریق دوستان شهید شوشتری از جمله آقای شهریاری که در لحظه‌ شهادت ایشان، در نزدیکی صحنه بود، روایت را پیش می‌بریم.

وزیرزاده تاکید کرد: شهید شوشتری در سیستان و بلوچستان به دور از هرگونه خشونت، رویه‌ مردمی را در پیش گرفت و با توجه به موفقیت‌ها و علاقه‌مندی‌هایی که نزد سران طوایف داشت، در نهایت خشم دشمن را ایجاد کرد تا ایشان را به شهادت برسانند.

انتهای پیام
captcha