جمع‌آوری ۶۳ میلیارد تومان زکات مستحبی و واجب در البرز
کد خبر: 4008975
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

جمع‌آوری ۶۳ میلیارد تومان زکات مستحبی و واجب در البرز

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) البرز گفت: در شش ماه نخست سال جاری خیران، کشاورزان و دامداران البرزی رقمی معادل ۶۳ میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند.

زکات

به گزارش ایکنا از البرز، محمد محمدی‌فرد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز، صبح امروز، هشتم آبان‌ماه در حاشیه بازدید از طرح‌های یکی از مراکز نیکوکاری کرج با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری‌ شده براساس اولویت‌بندی‌های انجام‌ شده صرف اجرای طرح‌ها و کارهای عمرانی و عام‌المنفعه در همان منطقه می‌شود، اظهار کرد: وجوهات زکات علاوه بر صرف امور معیشتی نیازمندان صرف ارائه جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند، امور درمانی محرومان، تحصیل و آموزش فرزندان خانواده‌های نیازمند، تأمین لوازم زندگی، صرف آزادی زندانیان غیرعمد و همچنین ساخت و تعمیر مسکن روستاها می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات و وجوهات آن‌ یکی از منابع رفع نیازهای معیشتی مددجویان کمیته امداد امام(ره) و سایر نیازمندان است، گفت: در شش ماه اول سال جاری خیران، کشاورزان و دامداران البرزی رقمی معادل ۶۳ میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند.

این مسئول با اشاره به راه‌اندازی ۳۹ مرکز نیکوکاری تخصصی زکات در سطح استان، بیان کرد: مراکز نیکوکاری به‌ویژه مراکز نیکوکاری تخصصی زکات، نقش کلیدی در جمع‌آوری وجوهات زکات واجب و مستحب و ایجاد این رشد چشم‌گیر در استان داشته‌اند.

وی با بیان اینکه زکات البرزی‌ها در دو بخش واجب و مستحب جمع‌آوری می‌شود، گفت: جمع‌آوری میوه و تره‌بار از حجره‌داران نیکوکار بازار میوه و تره‌بار کرج، جمع‌آوری پوشاک، کالای جهیزیه و ارزاق عمومی از صنوف مختلف و بنکداران برای توزیع بین مددجویان از دیگر فعالیت‌های ستاد زکات استان البرز است.

محمدی‌فرد با اشاره به اینکه در قضیه پرداخت زکات کمک به مؤمنان مستضعف از اصلی‌ترین اهداف این اقدام خداپسندانه است، متذکر شد: در زمینه جمع‌آوری زکات باید فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد تا این فریضه در بین آحاد جامعه رشد پیدا کند، به‌ویژه که با این کار می‌توانیم بخش اعظمی از مشکلات نیازمندان را حل کنیم.

انتهای پیام
captcha