کرج 20 هزار قرآن‌آموز فعال دارد
کد خبر: 4007750
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز:

کرج 20 هزار قرآن‌آموز فعال دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با بیان اینکه حداقل 20 هزار قرآن‌آموز در کرج فعالیت قرآنی دارند، گفت: هر سال در شهر و روستاهای این شهرستان 100 جلسه خانگی قرآن برگزار می‌شود.

کرج 20 هزار قرآن‌آموز فعال دارد

حجت‌الاسلام مهدی‌ ولائی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به فعالیت مؤسسات قرآنی در کرج، اظهار کرد: در پرتو قرآن خدمات بسیار ارزشمندی، مانند تشکیل کلاس‌ها و مجمع‌های قرآنی در کرج انجام شده است و امروز بالغ بر 20 هزار قرآن‌آموز در این شهرستان فعالیت قرآنی دارند.

وی با اشاره به اینکه در کرج 30 مؤسسه قرآنی فعال هستند، بیان کرد: در شهر و روستاهای کرج، 100 جلسه خانگی قرآنی برگزار می‌شود که این مصداق آوردن نور قرآن در زندگی‌هاست.

این مسئول با تأکید بر اینکه کسب رتبه‌های برتر قرآنی در کشور حاکی از انس مردم کرج با قرآن است که می‌طلبد توجه جدی به آن شود، افزود: در ایام کرونا جلسات قرآنی به‌صورت مجازی برگزار شد و اداره تبلیغات اسلامی البرز با همکاری و تعامل با خانه‌ها و مؤسسات قرآنی در گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی کمک خواهد کرد.

ولائی‌برحق به مشکلاتی که در مسیر آموزش قرآن در این شهرستان وجود دارد اشاره کرد و گفت: مشکلاتی همچون عدم مکان مناسب جهت برگزاری کلاس‌های قرآنی، نداشتن تجهیزات مناسب آموزش قرآن از جمله این مشکلات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های مهم این اداره‌کل اشاره کرد و گفت: توجه به فعالیت‌های حوزه علوم قرآنی به‌دلیل ظرفیت‌های بالای استان یکی از برنامه‌های محوری و اصلی تبلیغات اسلامی البرز است.

این مسئول بیان کرد: توسعه و تقویت خانه‌های قرآنی شهری و روستایی و همچنین توجه به فعالیت‌های پژوهشی در حوزه علوم قرآنی در این بخش نیز مورد حمایت جدی قرار گرفته است.

وی گفت: همچنین ارتباط و تعامل با سایر ادارات و سازمان‌های دولتی استان با هدف توجه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی و دینی نیز در اولویت قرار گرفته است که در همین راستا تلاش می‌شود که با آموزش و پرورش در این زمینه بتوانیم فعالیت‌های خوب و تأثیرگذاری را اجرایی و عملیاتی کنیم.

ولائی‌برحق با بیان اینکه در حوزه آموزش اقشار تأثیرگذار نیز برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار است، یادآور شد: آموزش اصناف و بازاریان با استفاده از همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز به‌عنوان یک برنامه اصلی مورد پیگیری قرار می‌گیرد، چراکه اصناف و بازاریان جزو اقشار تأثیرگذار جامعه هستند و آموزش به آنها خروجی قابل توجهی برای جامعه به دنبال دارد.

انتهای پیام
captcha