پوشش 32 هزار دانش‌آموز همدانی در طرح «داناب»
کد خبر: 4007224
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲

پوشش 32 هزار دانش‌آموز همدانی در طرح «داناب»

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان از پوشش بیش از 32 هزار دانش‌آموز دوره متوسطه اول استان در طرح داناب خبر داد.

پوشش 32 هزار دانش‌آموز همدانی در طرح «داناب»به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش همدان، نعمت‌الله بحیرایی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان در جلسه هماهنگی طرح داناب، اظهار کرد: در طرح داناب که اجرای آن از نیمه دوم آبان‌ماه در تعدادی از مدارس روستایی استان آغاز می‌شود، ۱۱ شهرستان یا منطقه آموزشی با ۵۸ درصد ظرفیت استان، ۳۱۴ مدرسه با ۵۵ درصد ظرفیت مدارس و ۳۲ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز با ۴۴ درصد ظرفیت دانش‌آموزی پوشش داده خواهند شد.

وی افزود: اسدآباد با ۴۰ مدرسه، فامنین ۲۲ مدرسه، قهاوند ۱۳ مدرسه، رزن ۱۸ مدرسه، بهار ۲۹ مدرسه، کبودراهنگ ۵۸ مدرسه، ملایر ۶۱ مدرسه، جوکار ۲۱ مدرسه، گل‌تپه 5 مدرسه و لالجین ۲۱ مدرسه مشمول این طرح هستند.

بحیرایی بیان کرد: طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب) با تأکید بر کاهش برداشت روزافزون از منابع آب زیرزمینی به‌ویژه در بخش کشاورزی و در تمامی مدارس دوره متوسطه اول اجرا می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان افزود: آشنایی با چالش‌هایی از جمله آلودگی منابع آب، حفاری چاه‌های نیمه عمیق و عمیق غیرمجاز، مفهوم آب مجازی، چرخه آب در طبیعت، روش‌های آبیاری، اضافه برداشت از منابع آب و کشت گیاهان سازگار با اقلیم موضوعات مهم این طرح را تشکیل می‌دهند.

بحیرایی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی مصرف درست آب، از ایجاد انجمن طرح داناب و صدور کارت برای اعضای ناجیان آب خبر داد و گفت: هدف از ایجاد این انجمن آشنایی بهتر با فرهنگ مصرف درست آب و تشویق دانش‌آموزان برای اجرای هرچه بهتر طرح داناب است.

انتهای پیام
captcha