اجرای طرح «حفظ موضوعی قرآن» در مدارس البرز
کد خبر: 4001739
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

اجرای طرح «حفظ موضوعی قرآن» در مدارس البرز

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز از اجرای طرح «حفظ موضوعی قرآن کریم» در مدارس استان خبر داد و گفت: این طرح در پایه‌های مختلف تحصیلی به‌صورت داوطلبانه اجرا می‌شود.

اجرای طرح «حفظ موضوعی قرآن» در مدارس البرز

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش البرز از ابتدای سال تحصیلی جدید آغاز شده است، اظهار کرد: این فعالیت‌ها سه ویژگی مشارکت افراد مختلف درون و برون‌ سازمانی، اثربخشی با نگاه تحول و تجلی در رفتار و کردار دانش‌آموزان و گستردگی در سطح مدارس استان را شامل می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه همه ساله در ابتدای سال تحصیلی، برنامه‌های قرآنی به مدارس ابلاغ می‌شود، اضافه کرد: ترویج آموزه‌های قرآنی و اسلامی در بین دانش‌آموزان از رویکردهای آموزش و پرورش است که با برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله جشنواره‌ها و مسابقات متنوع همراه است.

وی با اشاره به برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش البرز در راستای انس و الفت هرچه بیشتر دانش‌آموزان با قرآن کریم، گفت: اجرای طرح «حفظ موضوعی قرآن کریم» از جمله این برنامه‌هاست که در سال تحصیلی جاری در تمام مدارس استان اجرا می‌شود.

فهمیده گفت: با اجرای این طرح هر دانش‌آموز باید بتواند 40 آیه موضوعی قرآنی کریم را حفظ کرده و در آزمونی که از سوی آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود، حضور یابد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز حفظ موضوعی قرآن کریم را بهترین شیوه حفظ دانست و افزود: در این روش آیات قرآن را بر اساس موضوعاتی که بیشتر مورد کاربرد و توجه مخاطبان است، در اختیار آنها قرار داده و از آنها می‌خواهیم تا آیات را حفظ کرده و در کنار آن معانی آیات را نیز فرا گیرند تا بتوانند آیات را در زندگی روزمره خود به کار گیرند.

وی در پایان انس بیشتر دانش‌آموزان با قرآن کریم، گسترش فرهنگ قرآنی در مدارس، شناخت و محبت به اهل‌ بیت(ع)، آمادگی بیشتر دانش‌آموزان در مراحل چهارگانه مسابقات قرآنی، توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآن، نماز و عترت در بین دانش‌آموزان و تربیت دینی دانش‌آموزان را از جمله اهداف اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن ذکر کرد.

انتهای پیام
captcha