زنگ «ایثار و مقاومت» در مدارس البرز نواخته شد
کد خبر: 4000842
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸

زنگ «ایثار و مقاومت» در مدارس البرز نواخته شد

همزمان با سراسر کشور زنگ ایثار و مقاومت به‌مناسبت هفته بزرگداشت دفاع مقدس در مدرسه شهید بهنام محمدی استان البرز نواخته شد.

زنگ «ایثار و مقاومت» در مدارس البرز نواخته شد

به گزارش ایکنا از البرز، زنگ ایثار و مقاومت به‌مناسبت هفته بزرگداشت دفاع مقدس، امروز، ششم مهرماه همزمان با سراسر کشور  در مدرسه شهید بهنام محمدی استان البرز نواخته شد.

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در حاشیه این مراسم، گفت: امروز زنگ ایثار و مقاومت و قرائت متن پیام مشترک وزارت آموزش و پرورش و سازمان بنیاد شهید و میثاق‌نامه دانش‌آموزی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی با مشارکت و همکاری بنیاد شهید استان و تشکل‌های دانش‌آموزی به اجرا درآمد.

وی با اشاره به اینکه شیوه‌نامه آئین نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس سراسر کشور از سوی اداره‌کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی به استان‌ها ابلاغ شد، افزود: نواختن این زنگ در هفته بزرگداشت دفاع مقدس و هفته اول بهار تعلیم و تربیت، شور و شعف خاصی در بین دانش‌آموزان ایجاد می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه این برنامه در واقع یادآوری سال‌های حماسه و ایثار و دفاع مقدس را با مهر و دانش پیوند می‌زند، گفت: هدف از نواختن این زنگ در مدارس کشور پیوند علم و دانش با اعتقاد به تمامیت و استقلال کشورمان و ارج نهادن به شهدای والامقام، ایثارگران، خانواده معظم شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

قاسمی تصریح کرد: اجرای این برنامه‌های فرهنگی موجب می‌شود تا آینده‌سازان کشور در ذهن و ضمیر خود برای همیشه روحیه وفاداری به کشور و مقاومت در برابر بدخواهان را به ثبت برسانند.

وی با تأکید بر اینکه موضوع نقش و جایگاه دفاع مقدس و چهار دهه مقاومت در رشد و بالندگی انقلاب اسلامی نقشی بی‌بدیل داشته است، گفت: این رویداد تاریخی و ملی به‌عنوان تجربه‌ای بی‌نظیر و میراثی گران‌بها برای تقویت روحیه خودباوری و امید نسبت به آینده در جوانان و نوجوانان مورد تأکید قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: اجرای این برنامه در ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت در میان دانش‌آموزان و فرهنگیان، صیانت از میراث ارزشمند شهدای والامقام، ایثارگران و گرامیداشت چهل و یکمین سالروز نکوداشت هفته دفاع مقدس و زمینه‌سازی برای مشارکت فعالانه دانش‌آموزان کشوردر عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد.

انتهای پیام
captcha