دفاع مقدس نتیجه لبیک جامعه به مکتب عاشورا بود
کد خبر: 3999858
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷

دفاع مقدس نتیجه لبیک جامعه به مکتب عاشورا بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، هشت سال دفاع مقدس را استمرار و تداوم مکتب عاشورا و برگرفته از آرمان‌های نهضت حسینی خواند و گفت: هفته دفاع مقدس یادآور ایثارگری‌ها دلاوری‌ها، رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های ملت قهرمان ایران در نبرد با جبهه باطل است.

دفاع مقدس؛ تبلور مکتب عاشورا در جامعه شیعیحجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقارن آن با ایام اربعین حسینی اظهار کرد: وقتی به آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس می‌نگریم ریشه‌های تفکر مکتب حسینی مثل ظلم‌ستیزی، نپذیرفتن ذلت، شهادت‌طلبی، حفظ ارزش‌های اسلامی و سایر موارد را در آن مشاهده می‌کنیم.

وی هشت سال دفاع مقدس را استمرار و تداوم مکتب عاشورا و برگرفته از آرمان‌های نهضت حسینی خواند و گفت: هفته دفاع مقدس یادآور ایثارگری‌ها دلاوری‌ها، رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های ملت قهرمان ایران در نبرد با جبهه باطل است و کمتر می‌توان چنین نمونه‌هایی را در دنیا پیدا کرد.

این مسئول با بیان اینکه امنیت و اقتدار کنونی کشورمان در سایه خون شهدای والامقام به دست آمده و این امر نقش و رسالت ما را در مقابل شهدای کشورمان چندین برابر می‌کند، ابراز کرد: هفته دفاع مقدس را با شعار «ما مقتدریم» گرامی می‌داریم؛ چرا که معتقدیم قدرت واقعی ریشه در علم، آگاهی، ایمان و ایثار نهفته است و پشتوانه مردمی دارد.

احمدی با اشاره به بصیرت و ولایت‌مداری جوانان در دوران هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: اگر دین، باورها و ارزش‌های دینی در جامعه به شکل مناسبی ترویج یافته این موضوع را مدیون خون شهدایی هستیم که با ولایت‌مداری و بصیرت، گام در مسیر درست برداشته و حرکتشان برگرفته از نهضت و مکتب حسینی بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تأکید بر ضرورت الگوگیری نسل جوان از شهدای دفاع مقدس، بیان کرد: مکتب ولایتمداری و ولایت‌پذیری برای نسل‌های آتی نظام و انقلاب می‌تواند بهترین مؤلفه قدرت نظام برای مقابله با استکبار باشد.

احمدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با تأسی از فرهنگ عاشورایی و مکتب حسینی شکل گرفته است، اظهار کرد: ملت ایران با الگوگیری از واقعه کربلا توانست در جبهه‌های حق علیه باطل پیروز میدان باشد و امروز نیز با ایستادگی و مقاومت خود بار دیگر نقشه‌های شوم آن را بر آب می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: امروز در عرصه دیگری با دشمن در حال مبارزه هستیم و مردم با پایداری و مقاومت بر ارزش‌های خود و تحکیم پیوند خود با نظام حماسه دیگری را شکل می‌دهند و در حقیقت ملت ایران با اقتدار، صلابت، هوشمندی و بصیرت آماده دفاع از کیان و آرمان انقلاب و در هم شکستن توطئه‌های دشمنان نظام و اسلام است و بی‌شک پیروزی نهایی مردم ایران است.

انتهای پیام
captcha