روايت خاطرات دفاع مقدس در مدارس البرز
کد خبر: 3998584
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹

روايت خاطرات دفاع مقدس در مدارس البرز

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز گفت: برداشت نسل امروز با برداشت نسلی که از نزدیک دفاع مقدس را لمس کرده متفاوت است، لذا باید با بیان روایات و داستان نسل جدید را با فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس آشنا کنیم.

روايت خاطرات دفاع مقدس در مدارس البرز

به گزارش ایکنا از البرز، فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز روز یکشنبه، 28 شهریورماه در نشست ستاد استانی بزرگداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس مجموعه‌ای از مستندات است که روایت آنها به اشکال مختلف سبب شناخت نسل امروز از آن دوران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دوره هشت ساله دفاع مقدس تمام شده، اما در زمانی هستیم که حتما باید فرهنگ شهید و شهادت و ایثار بیش از پیش ماندگار شود، افزود: باید با بهره‌گیری از وجود افرادی که هنوز در جمع ما هستند، خاطرات دوران دفاع مقدس را ماندگار کنیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه ضرورت دارد تا الگوهای مناسبی را به نسل جوان معرفی کنیم، گفت: برداشت نسل امروز با برداشت نسلی که از نزدیک دفاع مقدس را لمس کرده متفاوت است. لذا، باید با بیان روایات و داستان نسل جدید را با فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس آشنا کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز در ادامه به برنامه‌های این معاونت برای هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برنامه استانی دفاع مقدس با مشارکت اداره فرهنگی هنری این حوزه، بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان برای اجرا در محوطه اداره‌کل در حال آماده‌سازی است.

وی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه دفاع، یادمان شهدا، به تصویر کشیدن برنامه پیاده‌روی اربعین حسینی، یادمان شهدا و رونمایی از پوستر پویش سراسری مدرسه حماسه، پخش نماهنگ، مارش نظامی و گلباران مزار شهدا از جمله این برنامه‌هاست.

فهمیده توضیح داد: همه ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس در بستر شاد مدارس استان البرز نیز به‌منظور تجدید میثاق دانش‌آموزان با امام و شهدا و آشنایی آنها با گنجینه دفاع مقدس پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha