ضرورت توجه به فعالیت دستگاه‌های فرهنگی در هرمزگان
کد خبر: 3998417
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳

ضرورت توجه به فعالیت دستگاه‌های فرهنگی در هرمزگان

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: برخی از دستگاه‌های فرهنگی استان با کمترین منابع و امکاناتی که در دست دارند بر اساس مقدورات و توانایی‌ها، وظایف خود را به درستی انجام می‌دهند که باید مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، شب گذشته، 27 شهریورماه در چهارمین جشنواره شهید رجایی استان هرمزگان، اظهار کرد: یکی از موضوعات قابل‌توجه توانمندی مدیران در جذب منابع ملی است. مدیران نباید به منابع استانی اکتفا کنند و الزامی است که بتوانند علاوه بر منابع استانی از طریق وزارتخانه‌های مربوطه خود برای جذب دیگر منابع تلاش کنند.

وی افزود: در برخی از گزارش‌ها مسئله انتخاب دوره‌ای دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی مطرح است که عقیده دارم چنین چیزی صحت ندارد اما انتخاب دوره‌ای دستگاه‌های برتر مبنای شرعی و عقلی ندارد. در این جشنواره نباید از انتخاب مدیران برتر در دستگاه‌های فرهنگی غافل شود. دستگاه‌های فرهنگی کمترین منابع و امکانات را دارند و برخی از آن‌ها بر اساس مقدورات و توانایی‌ها، وظایف خود را به درستی انجام داده‌اند و این مسئله نیاز به توجه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: از مدیران اجرایی استان درخواست تحول‌گرایی دارم، چراکه ما در دوره تحول قرار داریم و امیدوارم مدیران با برنامه‌ریزی‌های صحیح مدیران بتوانند دستگاه خود را به سمت شرایط بهتر هدایت کنند. توجه به میزان رضایتمندی مردم در انتخاب دستگاه‌های برتر بسیار ضروری است.

عبادی‌زاده با بیان اینکه ارزیابی مدیران بر اساس شاخص‌های مختلف باید در انتصاب مدیران نیز مبنا قرار گیرد، اضافه کرد: انتخاب دستگاهی به عنوان برتر به معنی بی‌نقص بودن آن نیست، همان‌طور که عدم کسب رتبه برتر نشان‌دهنده ناقص بودن فعالیت‌های دستگاهی نیست، بلکه تنها به این معناست که دستگاهی نتوانسته از حقوق خود دفاع کند.

وی در پایان یادآور شد: توانمندسازی کارکنان دولت از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد. ادارات باید سطح توانمندی کارکنان خود را ارتقا دهند که این مهم از طریق ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی محقق خواهد شد. انتصاب مدیران در سطح ملی به کارکرد مدیران بستگی دارد. همچنین منابع انسانی، مالی، فیزیکی و … باید در انتصابات موردتوجه قرار گیرد و اینکه مدیر چقدر توانسته است با داشته‌های خود خدمات مطلوبی را ارائه کند.

انتهای پیام
captcha