درخشش دو نوجوان البرزی در مسابقات استعدادهای قرآنی
کد خبر: 3997765
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

درخشش دو نوجوان البرزی در مسابقات استعدادهای قرآنی

رئیس اداره قرآنی تبلیغات اسلامی البرز گفت: دو قاری نوجوان البرزی به نام‌های «علی واحدی و امیرحسین جعفرزاده» در مسابقات سراسری استعدادهای قرآنی خوش درخشیدند.

درخشش دو نوجوان البرزی در مسابقات استعدادهای قرآنی

جواد ملازاده، رئیس اداره قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: دو قاری نوجوان البرز به نام‌های «علی واحدی و امیرحسین جعفرزاده» در مسابقات سراسری استعدادهای قرآنی در بین رقبای خود از ۲۰ استان کشور خوش درخشیدند.

این مسئول با بیان اینکه دومین دوره مسابقات استعدادهای قرآنی ویژه مرحله تطبیق با شرکت ۳۱ نفر از نخبگان قرآنی نوجوان از سراسر کشور به‌شکل مجازی برگزار شد، اظهار کرد: علی واحدی در این مسابقه رتبه پنجم و امیرحسین جعفرزاده رتبه دوم مسابقات را کسب کردند.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی و ترویج آموزه‌های این کتاب الهی یادآور شد: مرحله تقلید این مسابقات با حضور ۶۹ نفر از استعدادهای درخشان قرآنی کشور برگزار شد.

رئیس اداره قرآنی تبلیغات اسلامی البرز بیان کرد: طرح‌ استعدادهای قرآنی یک طرح پنج ساله است که از طرف سازمان دارالقرآ‌ن‌الکریم در سراسر کشور و با هدف شناسایی نخبگان نوجوان قرآنی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: سال دوم فاز تطبیق به افرادی که نمره ۷۰ از ۱۰۰ را کسب کنند مدرک قرائت تکمیلی سطح ۵ و در پایان سال سوم فاز تطبیق پایان دوره پنج ساله طرح استعدادهای قرآنی به افرادی که نمره ۷۵ از ۱۰۰ را کسب کنند، مدرک قرائت پیشرفته سطح ۶ اعطا می‌شود. بدیهی است ملاک حضور در ادامه طرح، قبولی در آزمون‌های پایانی هر سال است.

انتهای پیام
captcha