شناسایی ۴١۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان/ ۶ بیمار جان باختند
کد خبر: 3991608
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

شناسایی ۴١۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان/ ۶ بیمار جان باختند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۴١۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس از ۲۴ ساعت گذشته تا کنون در استان خبر داد و گفت: 6 بیمار جدید جان خود را براثر این بیماری از دست دادند.

دکتر فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در حال حاضر ٧٢٢ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با اشاره به آمار بستری‌شدگان در کردستان به تفکیک شهرستان‌های استان افزود: در شهرستان‌های سنندج ۴١٨ نفر، سقز ۵٢ نفر، مریوان : ۶٨ نفر، قروه ۵٩ نفر، بیجار ۴٨ نفر، کامیاران ٣٩ نفر، دیواندره ١٢ نفر، بانه ١۶ نفر و دهگلان ١٠ نفر بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه اکنون ٧٠ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند، بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶ بیمار در کردستان دیگر جان خود را از دست دادند و در مجموع آمار فوت‌شدگان بر اثر ۱۴۴٧ نفر رسید.

وی ادامه داد: از تعداد فوت‌شدگان ۶۰۰ نفر در سنندج، ٢۵۶ نفر در سقز، ١١٨ نفر در قروه، ٨١ نفر در کامیاران، ١٠٩ نفر در بانه، ٧٩ نفر در دیواندره، ۶٣ نفر در بیجار، ۱١٨ نفر در مریوان، ٢٠ نفر در دهگلان و ۳ نفر در سروآباد جان‌باختند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

رضاعی در پایان خطاب به شهروندان یادآور شد: همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینه را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha