عربستان پذیرش زائران عمره را آغاز می‌کند / فقط 2 میلیون زائر واکسن‌زده مجاز هستند
کد خبر: 3989153
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

عربستان پذیرش زائران عمره را آغاز می‌کند / فقط 2 میلیون زائر واکسن‌زده مجاز هستند

وزارت حج عربستان اعلام کرد: پذیرش زائران عمره سایر کشورها به زودی آغاز و زائرانی که واکسن زده باشند صرفاً پذیرش می‌شوند.

عربستان پذیرش زائران عمره را آغاز می‌کند/2 میلیون زائر واکسن زده

به گزارش ایکنا، بامداد یکشنبه خبرگزاری عربستان سعودی(واس) به نقل از وزارت حج و عمره این کشور اعلام کرد: دریافت درخواست‌ها از کشورهای مختلف جهان برای انجام مناسک عمره و زیارت و برگزاری نماز در مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) به تدریج از روز دوشنبه (۹ آگوست ۲۰۲۱) آغاز می‌شود.

یک مسئول در وزارت حج و عمره عربستان سعودی در گفت‌وگو با واس با اشاره به اینکه زائران به هنگام ورود به این کشور باید با واکسن‌های تأیید شده ایمن‌سازی شده باشند، افزود: کسانی که قصد انجام مناسک عمره را دارند باید گواهی ارائه دهند که نشان دهد واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

خبرگزاری عربستان اعلام کرد که ظرفیت پذیرش عمره‌گزاران به تدریج به دو میلیون زائر در ماه افزایش می‌یابد.

در گزارش واس آمده است که رعایت روش‌های قرنطینه‌ای برای ورود مسافران کشورهایی که ورود مستقیم آنها به عربستان همچنان در حالت تعلیق قرار دارد مطابق با سازوکارهای لازم مورد تأیید مقامات ذی‌صلاح انجام می‌شود.

یادآوری می‌شود، عربستان سعودی مناسک عمره را که به هنگام شیوع کرونا به صورت کامل تعلیق کرده بود در اکتبر گذشته برای افراد مقیم این کشور باز کرد.

انتهای پیام
captcha