حجاب و جایگاه زنان در جامعه
کد خبر: 3988447
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
امام‌جمعه چهارباغ تبیین کرد:

حجاب و جایگاه زنان در جامعه

امام‌جمعه چهارباغ گفت: دین مبین اسلام با هرگونه خودنمایی مخالف است اما برخی زنان با پوشش‌های نامناسب در جامعه خودنمایی می‌کنند که امر با اخلاق اسلامی منافات دارد.

بی‌حجابی با اخلاق اسلامی منافات دارد

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام قادر محمدی، امام‌جمعه چهارباغ، 13 مرداد در مراسم تقدیر از نفرات برتر مسابقات عید غدیر خم و تجلیل از بانوان دادسرای این شهرستان، اظهار کرد: حفظ ارزش‌های دینی در جامعه امری مهم و ضروری است که باید به‌عنوان یک اولویت در جامعه مطرح شود.

وی حجاب را ضامن سلامتی، حفظ جایگاه و ارزش زنان در جامعه برشمرد و افزود: حجاب هیچ‌گونه محدودیتی برای فرد مقید ندارد، بلکه موجب پیشرفت، آرامش روحی و روانی فرد و سلامت جامعه می‌شود.

امام‌جمعه چهارباغ بیان کرد: دین مبین اسلام با هرگونه خودنمایی مخالف است اما برخی زنان با پوشش‌های نامناسب در جامعه خودنمایی می‌کنند که امر با اخلاق اسلامی منافات دارد.

وی با تأکید بر لزوم مقابله با دشمنان در عرصه فرهنگی، گفت: دشمنان همواره در کمین هستند و از هر فرصتی برای تضعیف و تغییر فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی استفاده می‌کنند.

محمدی با اشاره به اینکه دشمنان در صدد حذف حجاب در بانوان هستند، بیان کرد: حذف حجاب بانوان به منزله شکست بنیان خانواده و عدم تربیت صحیح سرمایه‌های انسانی و آینده‌سازان کشور است.

این مسئول با اشاره به ضرورت هوشیاری در برابر دشمنان و توطئه‌هایشان به خصوص در حوزه حجاب و عفاف، گفت: حفظ حجاب بانوان در اسلام سفارش شده است و باید به این امر توجه ویژه شود.

امام‌جمعه چهارباغ با اشاره به معرفی الگوی سوم برای زنان مسلمان ایرانی از سوی مقام معظم رهبری که همان الگوی(زنان نه شرقی نه غربی)، بیان کرد: این الگو برگرفته از سیره حضرت فاطمه زهرا(س) است و باید در دستور کار بانوان مسلمان ایرانی قرار گیرد و مسئله عفاف و حجاب را به‌صورت گفتمانی و اغنایی در جامعه امروزی به آن بپردازیم.

وی در پایان حسن خلق را از ویژگی‌های ارزشمند اخلاقی نام برد و خطاب به کارکنان دادسرای شهرستان چهارباغ گفت: حجم زیاد پرونده‌ها و مراجعات در دستگاه قضائی موجب افزایش خستگی کارمندان می‌شود و این حجم از کار نباید موجب بدرفتاری کارمندان با مراجعان باشد، چراکه همان‌طور که قانون مهم است، اخلاقیات هم مهم بوده و نباید موجب نارضایتی مردم از دستگاه قضا شود.

در این مراسم از بانوان محجبه و برگزیدگان مسابقه قرآنی غدیر تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha