اعلام فراخوان ثبت‌نام در مدرسه بین‌المللی «فرهنگ و قرآن» در البرز
کد خبر: 3988242
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶

اعلام فراخوان ثبت‌نام در مدرسه بین‌المللی «فرهنگ و قرآن» در البرز

فراخوان ثبت‌نام نخستین مدرسه بین‌المللی تابستانی «قرآن و فرهنگ» در دوره نخست با موضوع «از فرهنگ تا متن مقدس» در البرز اعلام شد.

اعلام فراخوان ثبت‌نام در مدرسه بین‌المللی «فرهنگ و قرآن» در البرز

به گزارش ایکنا از البرز، نخستین مدرسه تابستانی بین‌المللی قرآن و فرهنگ در دوره نخست با موضوع «از فرهنگ تا متن مقدس» به همت مرکز مطالعات میان رشته‌ای قرآن‌ کریم سازمان قرآنی دانشگاهیان و با همکاری دانشگاه امام صادق(ع) از ۲۱ مرداد تا پنجم شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود.

مرکز مطالعات میان رشته‌ای قرآن‌ کریم با همکاری دانشگاه امام صادق(ع) مدرسه‌ای تابستانی را با حضور صاحب‌نظران قرآنی داخلی و خارجی سامان داده تا از این طریق بر شناخت ظرفیت‌های فرهنگ در حوزه فهم قرآن، به ابعاد کاربردی‌سازی این متن مقدس در دنیای امروز بپردازد.

سرفصل‌های این مدرسه عبارت‌اند از: تعریف فرهنگ، آشنایی با نظرات فرهنگ، فرهنگ و شناخت، زمان، فرهنگ، تحول فرهنگی و نقش آن در فهم قرآن، وضعیت شبه جزیره عربستان در دوره پیش از عصر نزول قرآن، فهم فرهنگی قرآن(چیستی و چرایی)، فهم فرهنگی قرآن(چگونگی)، مدل‌های فرهنگی قرآن، نقش جایگاه فرهنگی به قرآن در عرصه تربیت و اصلاح اجتماعی، نقش ترجمه فرهنگی قرآن در انتقال معارف به مخاطب، جایگاه فرهنگی قرآن در ساخت تفکر شیعی، آسیب‌شناسی تفسیر نتزیلی با تأکید بر فرهنگ زمانه و تاریخ‌مندی.

مدرسه تابستانی بین‌المللی قرآن و فرهنگ در دوره نخست با موضوع «از فرهنگ تا متن مقدس» با حضور و ارائه اساتید داخلی همچون تقی آزادارمکی، حمید پارسانیا، مقصود فراستخواه، احمد پاکتچی، علیرضا قائمی‌نیا، عبدالکریم بهجت‌پور و محمدعلی میرازیی و اساتید خارجی لیاقت تکیم، ادریس هانی، دکتر چارلز هیرشکیند و ایلکا لیندستید، برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام در این مدرسه از ۹ مرداد از طریق سایت http://school.quran.ir آغاز شده است؛ زبان برگزاری این مدرسه، فارسی است و تمام جلسات به شیوه آنلاین برگزار می‌شود و به شرکت‌کنندگان در این مدرسه مدرک بین‌المللی اعطا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۶۶۹۵۱۱۵۷ تماس بگیرند.

یادآور می‌شود، محتوای این دوره پس از برگزاری مدرسه به زبان عربی و انگلیسی ترجمه و در قالب دوره مجازی برای مخاطبان بین‌المللی این دوره به اشتراک گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام
captcha