کوچه‌های البرز رنگ و بوی حسینی می‌گیرد
کد خبر: 3987986
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

کوچه‌های البرز رنگ و بوی حسینی می‌گیرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز از اجرای طرح «کوچه‌های حسینیه» در این استان خبر داد و گفت: مردم با مشارکت در این طرح فضا و محله خودشان را مزین به پرچم سید و سالار شهیدان اباعبدالله(ع) می‌کنند.

کوچه‌های البرز رنگ و بوی حسینی می‌گیرد

حجت‌الاسلام مهدی ولائی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از برگزاری طرح «شمیم حسینی» در استان خبر داد و گفت: اجرای این طرح تأمین‌کننده نیازهای پشتیبانی و ایجاد انگیزه در هیئت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم‌ مذهبی است.

وی به نقش مردم در برگزاری مراسم محرم اشاره کرد و گفت: محرم مردمی اداره می‌شود و مردم همیشه در ایام سوگواری حضرت ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) و با حضور پررنگ خود در صحنه و مسئولیت‌پذیری نقش مؤثری در بزرگداشت این مراسم داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به شرایط کرونا در طی این دو سال، بیان کرد: با شرایط کرونا و کم‌ شدن اجتماعات، دشمن سعی کرده از این وضعیت سوء‌استفاده کند و با برنامه‌ها و نقشه‌های مختلف مردم را از برنامه‌های مذهبی دور و مبانی فکری آنها را متزلزل کند.

وی ادامه داد: در این شرایط وظیفه‌ای که بر دوش تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه‌ها و هیئت‌های مذهبی گذاشته شده صدچندان مهم‌تر می‌شود تا برنامه‌های دینی و مذهبی با قوت خود برگزار شود و مردم به‌ویژه در ایام محرم و صفر از فضای دینی فاصله نگیرند.

ولائی‌برحق در ادامه از برگزاری برنامه‌های دینی ویژه در ایام محرم خبر داد و گفت: برنامه‌های محرم امسال با محوریت سه طرح به‌صورت متمرکز در استان البرز برگزار می‌شود. طرح اول برگزاری روضه‌های تلفنی برای آن دسته از افرادی است که نمی‌توانند در مراسم عزاداری شرکت کنند.

این مسئول تصریح کرد: متقاضیان برای شرکت در این طرح باید به سامانه ۱۰۰۰۸۸۸۱ درخواست دهند و یک روضه تلفنی در ساعت مشخصی به‌صورت زنده برای آنها برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز بیان کرد: دومین طرح روضه‌خوانی در مقابل درهای منازل خانواده شهداست که مداح با یک جمعی در مقابل منازل شهدا حضور پیدا می‌کنند و به مرثیه‌خوانی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه طرح سوم طرح «کوچه‌های حسینیه» است، گفت: مردم در این طرح سعی فضا و محله خودشان را با مزین به پرچم سید و سالار شهیدان اباعبدالله(ع) می‌کنند و رنگ و بوی حسینی و عزای حسینی را به معرض نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام
captcha