ادامه رایزنی‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات برای برگزاری مراسم اربعین
کد خبر: 3987801
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳

ادامه رایزنی‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات برای برگزاری مراسم اربعین

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز از پیگیری‌های ستاد بازسازی عتبات برای برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: هنوز هماهنگی‌های لازم انجام نشده است و در حال رایزنی با کشور عراق هستیم.

رایزنی‌ ستاد بازسازی عتبات عالیات برای برگزاری مراسم اربعین ادامه دارد

امیر رحمانی، معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: با توجه به نزدیک‌ شدن به ایام محرم سید و سالار شهیدان و پیگیرهایی که عاشقان امام حسین و اهل‌بیت(ع) برای زیارت کربلا دارند و بسیاری از موکب‌داران پیگیر برپایی مواکب هستند، باید به این نکته اشاره شود که با وجود شرایط کرونایی شرایط غیرقابل پیش‌بینی است.

وی ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات در حال پیگیری و آماده‌سازی بستر زیارت و برپایی موکب‌ها است تا مانند سال‌های گذشته شاهد برگزاری مراسم باشکوه اربعین باشیم اما با توجه به بیماری کرونا و مشکلاتی که پیش آمده، هنوز هماهنگی‌های لازم انجام نشده است و در حال رایزنی با کشور عراق هستیم.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز به دو موضوع مهم در برگزاری اربعین شامل واکسیناسیون شدن زائرین و موکب‌های مستقر در طول مسیر پیاده‌روی و یا تغییر در نوع و نحوه پذیرایی مواکب از زائرین اشاره کرد و گفت: هرگونه اطلاعاتی از تغییر در روند برگزاری پیاده‌روی اربعین اعلام شود سریعاً در اختیار زائرین و موکب‌داران قرار می‌دهیم تا به موقع آماده شوند.

این مسئول متذکر شد: با توجه به اینکه از زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد، روزی زائران نشده تا در مسیر پیاده‌روی اربعین قرار بگیرند و تب و تاب و شور حسینی در بین عاشقان امام حسین(ع) بیش از پیش شده، امیدواریم بتوانیم امسال همچون سال‌های گذشته خادم زائران در مسیر پیاده‌روی اربعین باشیم و اطلاع‌رسانی خوبی هم در این مورد داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha