بیش از ۷۷ هزار نفر معلول در آذربایجان‌شرقی تحت پوشش بهزیستی هستند
کد خبر: 3984612
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

بیش از ۷۷ هزار نفر معلول در آذربایجان‌شرقی تحت پوشش بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تعداد ۷۷ هزار و ۵۷۷ معلول در استان تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: ۴۴ هزار و ۷۸۳ نفر دارای پرونده اجتماعی بهزیستی و تعداد ۸۴ هزار و ۳۵۴ نفر تحت پوشش بیمه مددجویی قرار دارند.

۷۷ هزار نفر معلول در آذربایجان شرقی تحت پوشش بهزیستی هستندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی استان، امروز، ۲۶ تیرماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به شعار هفته بهزیستی امسال تحت عنوان «بهزیستی در گام دوم؛ هوشمندسازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده»، اظهار کرد: بیش از ۷۴ هزار نفر در استان از بهزیستی، مستمری دریافت می‌کنند.

وی افزود: مستمری‌های پرداختی اداره‌کل بهزیستی استان به مددجویان در طی یک سال گذشته افزایش یافته است به طوری که مستمری خانوارهای تک نفره با افزایش ۱۰۳ درصدی به ۳۵۰ هزار تومان، خانوارهای دو نفره با افزایش ۷۳ درصدی به ۵۰۰ هزارتومان، خانوارهای سه نفره با افزایش ۸۷ درصدی به ۷۰۰ هزارتومان، خانوارهای چهار نفره با افزایش ۸۶ درصدی به ۹۰۰ هزار تومان و مستمری خانوارهای پنج نفره به بالا به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

صحاف، با بیان این‌که تعداد ۷۷ هزار و ۵۷۷ معلول در استان تحت پوشش بهزیستی هستند، افزود: ۴۴ هزار و ۷۸۳ نفر دارای پرونده اجتماعی بهزیستی هستند و تعداد ۸۴ هزار و ۳۵۴ نفر تحت پوشش بیمه مددجویی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به وجود ۲۴ خانه کودک و نوجوان و شیرخوارگاه و نوباوه‌گاه غیردولتی در استان، اظهار کرد: ۳۲۰ کودک، مقیم این خانه‌ها هستند که یارانه نگه داری هر کدام بین ۶۵۰ تا ۹۲۴ هزار تومان است.

وی با تاکید بر این‌که لزوماً فرزندانی که به سن ۱۸ سال تمام می‌رسند، از حمایت بهزیستی خارج نمی‌شوند، گفت: این کودکان حتی اگر به سن ۳۰ سال نیز برسند باید توانمندسازی شده و یا ازدواج کنند تا سپس از حمایت بهزیستی خارج شوند. در این راستا تعداد ۲۲۵ کودک و نوجوان از مزیت‌های توانمندسازی چون پرداخت سرمایه کار، کمک هزینه فرزندان هدایت شده به زندگی مستقل و کمک هزینه آماده سازی شغلی بهره می‌برند.

صحاف، با اشاره به این‌که ۱۷۵ دانش آموز و ۱۲۰ دانشجو تحت حمایت بهزیستی هستند، اظهار کرد: تعداد چهار کودک طی یک سال گذشته در استان رها شده بودند و هم‌چنین ۴۶ کودک بی‌سرپرست نیز صاحب خانواده شدند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که ۱۹۱۵۱ بانوی سرپرست خانوار استان از بهزیستی مستمری بین ۳۵۰ تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، افزود: اقداماتی چون پرداخت سرمایه کار بلاعوض، کمک هزینه لوازم ضروری زندگی، تقویت و توسعه گروه‌های همیار زنان، معافیت سربازی برای فرزندان مذکور خانواده، مداخلام مددکاری اجتماعی و... در راستای تحکیم بنیان خانواده‌ها در بهزیستی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha