امام راحل جهان‌بینی الهی را جایگزین جهان‌بینی مادی کرد
کد خبر: 3975547
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۱
نماینده ولی‌ فقیه در قرارگاه ثارالله:

امام راحل جهان‌بینی الهی را جایگزین جهان‌بینی مادی کرد

نماینده ولی‌ فقیه در قرارگاه ثارالله بیان کرد: دشمنان بدانند اندیشه امام خمینی(ره) و مکتب ایشان فراموش شدنی نیست، چراکه آن حضرت توانست جهان‌بینی الهی را جایگزین جهان‌بینی مادی کند.

امام راحل، جهان‌بینی الهی را جایگزین جهان‌بینی مادی کرد / سرعت اقتدار نظام در سایه انتخاب آگاهانه

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام علی شیرازی، نماینده ولی‌ فقیه در قرارگاه ثارالله، شامگاه پنجشنبه، 13 خرداد در مراسم بزرگداشت سی و دومین سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، با تأکید بر اینکه برای تبیین ابعاد شخصیتی حضرت امام(ره) فرصت را نباید از دست داد، اظهار کرد: قیام 42 که به پیروزی نظام در سال 57 منتج شد با دست خالی و با باور قلبی به وعده‌های الهی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه تغییر شرایط در سایه الطاف الهی، سنتی الهی است و این امر بارها به اثبات رسیده است، تصریح کرد: در طول 42 سال اخیر ثابت شد هرجا به خدا متصل شده و از او مدد خواستیم، موفقیت ثمره آن بود و هرجا از مسیر الهی خارج شدیم موفقیتی حاصل نشد.

شیرازی با اشاره به اینکه باور تشکیل حکومت اسلامی در سال 41 برای مردم سخت بود و این امر با تأسی به آیات قرآن و بهره‌گیری از سیره ائمه اطهار(ع) محقق شد، ادامه داد: امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب ثابت کرد که با دست خالی می‌توان در برابر دشمن تا بن‌دندان مسلح ایستاد و از حقانیت دین مبین اسلام دفاع کرد. باور به قدرت الهی و با پشتوانه مردمی می‌توان از سد تمام دشمنان عبور کرد.

شیرازی ضرورت توکل در همه امور را متذکر شد و افزود: مردم ایران پاداش مبارزه در برابر رژیم پهلوی را با پیروزی و تشکیل حکومت اسلامی گرفتند، حضرت امام(ره) با باور قلبی در زمان اوج قدرت شوروی و آمریکا برخدا توکل کرد و در میدان نبرد و هشت سال دفاع مقدس نیز به پیروزی رسید.

وی باور الهی را رمز موفقیت در تمامی عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی دانست و با بیان اینکه دشمن در تمام این 42 سال از باور اعتقادی و ایمان ما به خدای متعال هراس دارد، گفت: امام راحل فعل توانستن را به معنای واقعی برای مردم تبیین کرد و جوانان نیز در تبعیت از ایشان باور کردند که دشمن را با وجود داشتن باور قلبی می‌توان شکست داد.

این مقام مسئول ادامه داد: جوان امروز نیز باید به باور قلبی رسیده و بداند با توکل به خدا خواهد توانست از سد مشکلات اقتصادی و جنگ نرم دشمن عبور کند و در حقیقت این مهم حقیقتی دست‌یافتنی است، کمااینکه با تلاش و همت و ایمان به خواسته‌های خود رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه جوان امروز شجاع‌تر، انقلابی‌تر و دارای روحیه شهادت‌طلبی قوی‌تر از قبل است، ادامه داد: با وجود چنین جوانانی ایجاد مشکلات از سوی دشمن طبیعی است. دشمن می‌داند که در جنگ سخت محصولی جز شکست و ناکامی برداشت نخواهد کرد و در طول سال‌های بعد از جنگ تهدید فرهنگی و اقتصادی را در دستور کار قرار داد که با همت مردم و تبعیت از فرمان رهبری در این عرصه‌ها نیز به اهدافش نرسید.

شیرازی با اشاره به رشد ایران در عرصه‌های هسته‌ای، نانو، علمی، پزشکی و اعتراف دشمن به دستاوردهای نظام، تصریح کرد: قدرت نظام و مردم ایران دشمنان را وادار به تحریم کرد، در واقع چاره‌ای جز این امر ندارند و اگر در این مسیر صبور باشیم قطعاً پیروزی از آن ما است.

وی به پیروزی دولت بشاراسد در سوریه، پیروزی مردم فلسطین در جنگ 12 روزه اشاره و اظهار کرد: حس عدالت‌جویی و آزادی‌خواهی مردم سوریه، فلسطین و عراق برگرفته شده از مکتب امام و رهبری و مسیر حاج قاسم است. دشمن سردار سلیمانی را به شهادت می‌رساند که انجام این عمل وحشیانه نشان از عاجر بودن کدخدایی چون آمریکا و عزت نظامی چون ایران دارد. دشمنان بدانند اندیشه امام خمینی(ره) و مکتب ایشان فراموش شدنی نیست، چراکه آن حضرت توانست جهان‌بینی الهی را جایگزین جهان‌بینی مادی کرده و با نظامی دینی و الهی مردم‌سالاری دینی را جایگزین طاغوت کند.

نماینده ولی‌ فقیه در قرارگاه ثارالله در بخشی دیگر از سخنان خود به انتخابات 28 خرداد نیز اشاره و بیان کرد: دشمن به خیال خود می‌تواند تفکر ملت ایران را تغییر دهد و به همین سبب در فضای مسموم تبلیغاتی خود دست به فریبکاری می‌زند. ملت ایران در طول 42 سال اخیر در آزمون‌های مختلف سربلند بیرون آمده و قطعاً در آزمون انتخابات پیشرو نیز سربلند است.

شیرازی ضرورت برگزاری انتخاباتی آگاهانه را مورد تأکید قرار داد و افزود: مردم با انتخاب آگاهانه خود مسیر اقتدار نظام را سرعت بخشند. دشمن تصور جدا کردن مردم از آرمان‌های اسلام و نظام را در سر نپروراند که شدنی نیست، ملتی که برای ارزش‌های خود عزیزانش را تقدیم کرده است برای حفظ آن از تمام دارایی خود می‌گذرد تا انقلاب به دست نااهلان نیفتد.

انتهای پیام
captcha