اجرای طرح«شمیم خدمت» در بقاع متبرکه البرز
کد خبر: 3974042
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

اجرای طرح«شمیم خدمت» در بقاع متبرکه البرز

معاون فرهنگی اوقاف البرز از اجرای طرح شمیم خدمت در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف آموزش، کسب مهارت و توانمندسازی افراد جامعه در شرایط شیوع کرونا و کمک به اقتصاد خانواده‌ها اجرا می‌شود.

اجرای طرح«شمیم خدمت» در بقاع متبرکه البرز

حجت‌الاسلام سیدعباس مسعودی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: طرح شمیم خدمت به منظور آموزش، کسب مهارت و توانمندسازی افراد جامعه در شرایط شیوع کرونا و کمک به اقتصاد خانواده‌ها و ایجاد درآمد پایدار برای آن‌ها با استفاده از ظرفیت‌های مردمی بقاع متبرکه راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در این طرح با همکاری نهادهای آموزشی و مهارتی، هیئت امنای بقاع متبرکه و گروه‌های جهادی آموزش‌های لازم جهت راه‌اندازی و ایجاد کسب و کارهای کوچک خانگی به صورت رایگان در اختیار افراد قرار داده می‌شود.

این مسئول با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرموده‌اند: «بقاع متبرکه باید تبدیل به قطب فرهنگی شوند»، گفت: شاکله ایجاد برنامه‌های اوقاف بقاع متبرکه است و منظور از قطب فرهنگی این است که تمام کارهایی که زیرساخت، اجرا، عملکرد و انتشار فرهنگی دارند باید در بقاع انجام شوند.

وی در پایان با تاکید براینکه برنامه‌های اوقاف باید در بقاع متبرکه متمرکز شوند تا قطب فرهنگی به شیوه مطلوب در بقاع شکل بگیرد، افزود: برگزاری محافل قرآنی و اجرای طرح‌های مختلف حفظ قرآن‌کریم از جمله طرح بشارت(حفظ ۵جزء قرآن‌کریم) در بقاع متبرکه یکی از راهکارهایی است که می‌تواند بقاع را به قطب فرهنگی تبدیل کند.

انتهای پیام
captcha