مؤسسات قرآنی متضرر از کرونا حمایت شوند
کد خبر: 3970333
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
مدیر مؤسسه شمیم عرفان خواستار شد؛

مؤسسات قرآنی متضرر از کرونا حمایت شوند

مدیر مؤسسه شمیم عرفان البرز با اشاره به وضعیت شیوع کرونا و تعطیلی کلاس‎‌های حضوری مؤسسات قرآن، گفت: اگر مؤسسات از نظر مالی حمایت شوند می‎‌توانند خدمات بهتر و مطلوب‌تری به قرآن‌آموزان ارائه دهند و در راستای جذابیت کلاس‌ها اقدام کنند.

مؤسسات قرآنی متضرر از کرونا حمایت شوند

علی نادری، مدیر مؤسسه قرآن شمیم عرفان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به اینکه کلاس‎‌های آموزش حضوری این مؤسسه به‌دلیل شیوع کروناویروس بسیار محدود و تا حدودی تعطیل شده است، گفت: در حال حاضر فعالیت این مؤسسه قرآنی محدود به یک کلاس مجازی قرآن شده است.

وی افزود: مهم‌ترین مشکل مؤسسه قرآن شمیم عرفان البرز شیوع ویروس کروناست که در نتیجه شیوع این بیماری کلاس‌‎های آموزش حضوری قرآن‌آموزان تعطیل شد که متأسفانه تعطیلی کلاس‎‌های حضوری باعث شده این مؤسسه و بسیاری از مؤسسات قرآنی از نظر مالی نیز با مشکل مواجه شوند.

نادری در ادامه با اشاره به فعالیت 10 ساله مؤسسه قرآن شمیم عرفان البرز، اضافه کرد: این مؤسسه قرآنی با کسب مجوز از اداره‌کل تبلیغات اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در شهر کرج در زمینه آموزش روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، مفاهیم قرآن و... برای گروه‌های مختلف سنی بانوان و آقایان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه این مؤسسه علاوه‌ بر جذب قرآن‌آموز از بین ساکنان منطقه از سایر نقاط شهر نیز جذب قرآن‌آموز داشته است، افزود: در اوایل کار سالانه نزدیک به 800 قرآن‌آموز از کلاس‌های آموزش قرآن مؤسسه بهره‌مند می‌‎شدند، اما متأسفانه در سال‌های اخیر تا حدود زیادی با کاهش آمار قرآن‌آموزان مواجه هستیم به‌طوری‌ که تعداد قرآن‌آموزان به کمتر 150 نفر در سال رسید.

این فعال قرآنی تصریح کرد: با شیوع کروناویروس این آمار به کمترین میزان خود رسید تا جایی ‎که در حال حاضر فعالیت این مؤسسه فقط محدود به یک کلاس قرآن آن هم به‌صورت آنلاین و مجازی شده است.

نادری گفت: اگر مؤسسات قرآنی از نظر مالی حمایت شوند می‌‎توانند خدمات بهتر و مطلوب‌تری به قرآن‌آموزان ارائه دهند و در راستای جذابیت کلاس‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha