اجرای نمایش«حکایت عاشقی» در کرج
کد خبر: 3969438
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

اجرای نمایش«حکایت عاشقی» در کرج

نمایش مذهبی حکایت عاشقی به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت علی(ع) در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) سپاه کرج به صورت برخط در فضای مجازی پخش می‌شود.

اجرای نمایش«حکایت عاشقی» در کرج

علیرضا پهلوانی، سرپرست موسسه فرهنگی وهنری اهورا مهر سپنتا در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: این گروه هنری با همکاری سازمان فرهنگی وهنری شهرداری کرج ، نمایش مذهبی حکایت عاشقی را به مدت سه شب در کرج اجرا و به صورت برخط در فضای مجازی پخش می‌کند.

وی افزود: این نمایش به مدت دو شب در تاریخ دوازدهم و چهاردهم اردیبهشت‌ماه برگزار شد و آخرین نوبت اجرای آن امروز، پنجشنبه، ۱۶ اردیبهشت‌ماه راس ساعت ۲۱ در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) کانون شهید سبحانی سپاه ناحیه امام حسین(ع) کرج برگزار خواهد شد.

این فعال هنری با اشاره به اینکه علاقمندان می‌توانند این نمایش را از طریق پیام‌رسان‌های روبیکا و صفحه اینستاگرام شهرداری کرج مشاهده کنند، افزود: همچنین علاقمندان می‌توانند در محل برگزاری نمایش حضور پیدا کنند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تماشای این نمایشنامه حظ معنوی ببرند.

پهلوانی هدف از برگزاری این نمایش مذهبی را ترویج فرهنگ علوی در بین مشتاقان حضرت علی(ع) و جوانان دانست و گفت: این نمایش بازخوانی شرایط سیاسی و اجتماعی شهر کوفه و دستگیری امام علی(ع) از یتیمان و مستمندان است که ترکیب هنری از نمایش، نوای موسیقی و نوحه‌سرایی به همراه نورپردازی است.

وی با بیان اینکه این نمایش توسط ۷۰ نفر از جوانان هنرمند البرزی اجرا می‌شود، افزود: این جوانان بدون هیچ چشمداشتی دراین نمایشنامه حضور هنرمندانه و عاشقانه دارند و دوست دارند برای حضرت امیرمومنان علی(ع) گامی کوچک بدارند و ارادت خودشان را به محضر ایشان نشان بدهند و زندگی خود را با عشق به مولاعلی(ع) بیمه کنند.

 

انتهای پیام
captcha