اعلام فراخوان چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در البرز
کد خبر: 3966287
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

اعلام فراخوان چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در البرز

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف البرز از اعلام فراخوان و شیوه‌نامه ثبت‌ نام چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در سال جاری خبر داد و از نخبگان قرآنی استان جهت ثبت‌نام در این رقابت‌ها دعوت به‌عمل آورد.

اعلام فراخوان چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در البرز

حجت‌الاسلام احمد اشرفی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایكنا از البرز، از اعلام فراخوان و شیوه‌نامه ثبت‌ نام چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در سال جاری خبر داد و گفت: این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان در رده‌های سنی بالای ۱۸ سال برگزار می‌شود.

وی ضمن دعوت از نخبگان قرآنی البرز جهت ثبت‌ نام در این رقابت‌ها، افزود: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و كل قرآن كریم، تفسیر عمومی قرآن، همسرایی و همخوانی قرآن كریم، اذعان و دعاخوانی برگزار خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: رشته‌های همسرایی و همخوانی قرآن و اذان تنها ویژه آقایان است و تنها رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و حفظ كل آقایان و رشته حفظ كل بانوان دارای مرحله بین‌المللی است مابقی رشته‌ها در مراحل شهرستانی، استانی، نیمه نهایی و ملی برگزار می‌شود البته رشته‌های حفظ ۵ و ۱۰ جزء در دو بخش بانوان و آقایان تنها در مراحل شهرستانی و استانی و رشته‌های دعاخوانی و همسرایی و همخوانی قرآن هم در دو مرحله استانی ملی برگزار می‌شوند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف البرز با اشاره به اینکه مرحله بین‌المللی رشته قرائت ترتیل در سال جاری به‌صورت آزمایشی و در بخش آقایان برگزار خواهد شد، گفت: مراحل استانی رشته‌های همسرایی و همخوانی قرآن و دعاخوانی هم به‌صورت ضبط و ارسال آثار به‌دو صورت متمركز در مركز امور قرآنی اوقاف داوری و راه‌یافتگان به مراحل بعدی مشخص می‌شوند.

وی با بیان اینكه ثبت‌ نام تنها از طریق سایت www.quraniran.ir و توسط شخص متقاضی انجام می‌شود، گفت: برای گسترش آشنایی با تفسیر عمومی قرآن تمام شركت‌كنندگان می‌توانند به‌صورت همزمان در این رشته هم ثبت‌ نام كنند. ضمن اینكه شركت‌كنندگان رشته همسرایی و همخوانی قرآن هم می‌توانند در یكی از رشته‌های انفرادی در مسابقات شركت كنند.

اشرفی با تأكید بر اینكه شركت‌كنندگان تنها در مسابقات یک شهرستان می‌توانند شركت كنند، گفت: تعیین سهمیه حضور نمایندگان هر شهرستان در مرحله استانی در تمام رشته‌ها بر اساس تصمیم ستاد برگزاری مسابقات استان و با تأیید مركز امور قرآنی سازمان اوقاف انجام می‌شود.

وی با اشاره به شرایط شیوع كرونا، بیان کرد: در صورتی كه امكان برگزاری مسابقات حضوری باشد، مسابقات مرحله شهرستان و استانی به‌صورت حضوری خواهد بود در غیراین صورت به‌صورت ویدئو كنفرانس انجام می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: مرحله ملی این دوره از مسابقات هم در بازه زمانی ۲۰ آذر تا سوم دی‌ماه سال جاری و با توجه به ضوابط اعلام شده از سوی سازمان اوقاف و شرایط شیوع كرونا اعلام شده است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف البرز ادامه داد: مرحله شهرستانی رشته تفسیر عمومی قرآن به‌صورت همزمان كشوری در تاریخ ۱۳ مردادماه سال جاری و به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد كه اگر امكان حضور داشت این مرحله به‌صورت حضوری و در غیر این صورت در مرحله اول آزمون كتبی به‌صورت سیستمی و در مرحله دوم از میان منتخبین آزمون كتبی، آزمون شفاهی به عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینكه مسابقات مرحله شهرستانی به‌صورت تجمیع در چند شهرستان برگزار خواهد شد، در خصوص حد نصاب‌ها، گفت: در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل و اذان كسب حداقل ۷۵ درصد جمع كل امتیازات برای حضور در مرحله استانی الزامی است و همچنین در رشته‌های حفظ قرآن هم كسب حداقل ۸۰ درصد نمره صحت حفظ و ۷۵ درصد نمره صحت قرائت برای حضور در مرحله استانی ضروری است.

اشرفی با بیان اینكه تعداد اعضای گروه همسرایی و همخوانی قرآن هم چهار تا شش نفر باید باشد، اظهار کرد: اعضای گروه‌های راه یافته به مرحله ملی باید همان افرادی باشند كه در مرحله استانی اجرا كرده‌اند و گروه‌ها هم حق اجرای آثار اجرا شده توسط خود یا دیگر گروه‌ها در مراحل استانی و ملی سه دوره اخیر را ندارند.

انتهای پیام
captcha