مبعث پیامبر اکرم(ص) کامل‌ترین برنامه رشد بشر در طول تاریخ است
کد خبر: 3959010
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

مبعث پیامبر اکرم(ص) کامل‌ترین برنامه رشد بشر در طول تاریخ است

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه گفت: مبعث پیامبر اکرم(ص)، مهمترین و کامل‌ترین برنامه در طول تاریخ بشری است چراکه دین اسلام جوابگوی تمام نیازهای بشری در تمام عصرها و زمان‌ها خواهد بود.

ماموستا هاشم نوری، امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: کلمه بعثت به معنای برانگیخته شدن و برگزیده شدن بوده و در واقع بعثت به معنای مبعوث شدن برای رسالت پیامبری، رهبر دینی و فکری جوامع بشری است.

وی با اشاره به اینکه یک رهبر دینی می‌تواند تمامی امور دنیوی و اخروی زندگی انسان را به سمت صلاحیت و سلامت هدایت کند، افزود: جامعه بشریت همواره نیازمند وجود رهبران دینی به ویژه پیامبران مبعوث شده الهی بوده است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه بیان کرد: انسان‌ها از دوران‌ گذشته تا زمانی که جامعه بشریت در رشد و اعتلا و شکوفایی به حد اعتدال خود برسد، نیازمند وجود رهبران دینی بود.

وی عنوان کرد: خداوند متعال کامل‌ترین پیامبر را با کامل‌ترین برنامه که دین مقدس اسلام بوده ‌است را به سوی جهان بشریت روانه می‌کند و براین اساس مبعث پیامبر اکرم(ص)، اهم‌ترین و کامل‌ترین برنامه در طول تاریخ بشری است چراکه دین اسلام جوابگوی تمام نیازهای بشری در تمام عصرها و زمان‌ها از بُعد دنیوی و بُعد اخروی بوده و خواهد بود.

ماموستا نوری بیان کرد: با توجه به اینکه در گذشته ادیان الهی از مسیحیت، یهودیت و سایر ادیان الهی، دستخوش تحریف، تحریف‌کنندگان قرار گرفته بود و دیگر این ادیان توانایی مدیریت و رهبری جوامع بشری را نداشتند لذا خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) را مبعوث کرد.

وی ادامه داد: قبل از بعثت پیامبر اکرم(ص) جوامع بشریت در شرایط بسیار بحرانی قرار گرفته بود و به گواهی تاریخ قبل از رسالت پیامبر(ص) غارت، جنگ و جدال‌های مختلف، فقر، فحشا، زنا، قمار، بی اخلاقی و ظلم و ستم در سطح جوامع بشری بیداد می‌کرد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه عنوان کرد: رسول اکرم(ص) با حضور خود انسان‌ها را به سمت صلح و دوستی، مودت، عشق، مهربانی و زندگی مسالمت‌آمیز و برادرانه دعوت کرد و خیر، صلاح، خوبی و اخلاق حسنه را در جامعه بشری توسعه بخشید.

وی گفت: خداوند متعال به نوعی وجود پیامبر اکرم(ص) را خلق کرده بود که به اکمل و اهم اخلاقیات و روش و منش احسن مزین بود و وجودش را الگوی کاملی برای تمام جوامع بشری قرار داد. براین اساس بوده که خداوند متعال می‌فرماید: « لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا؛ قطعا براى شما در [اقتدا به] رسول خدا سرمشقى نيكوست براى آن كس كه به خدا و روز بازپسين اميد دارد و خدا را فراوان ياد ‌‍می‌كند».(21 سوره احزاب)

ماموستا نوری در ادامه به هدف از رسالت پیامبر اکرم(ص) اشاره و بیان کرد: هدف اصلی از رسالت پیامبر اکرم(ص) این بود که انسان‌ها را از بت‌پرستی، ایمان به غیر ذات الهی، غارت، کشتار، تعدی‌گری، ظلم و ستم و آنچه ناحق بوده، دور کند و انسانیت را به جایگاه واقعی خود برساند و هیچ انسانی به خود اجازه ظلم و تعدی به سایر انسان‌ها را ندهد.

وی عنوان کرد: ابعاد رسالت پیامبر اکرم(ص) بی‌شمار بوده و زبان قاصر از بیان این فضیلت‌ها است که باید هر انسانی با پیروی از این الگوی حسنه زمینه تقرب جستن خود به ذات الهی را فراهم کند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه دین اسلام را دینی سرشار از ظرافت، شیرینی و جامعیت دانست و بیان کرد: متون دینی ما که قرآن، روش و منش پیامبر اکرم(ص) و احادیث نبوی هستند، در واقع کامل‌ترین مکتبی است که تمام جوامع بشری برای رسیدن به رستگاری باید از آن پیروی کنند.

وی افزود: اگر تمام انسان‌ها از الگو، روش، منش و اخلاقیات پیامبر اکرم(ص) پیروی کنند، قطعا جامعه بشری به مدینه فاضله و امن‌ترین اجتماع تبدیل خواهد شد بر خلاف آنچه که امروز دشمنان از اسلام نشان می‌دهند.

ماموستا نوری بیان کرد: امروز دشمنان و مغرضان اسلام با ایجاد موج اسلام هراسی و تحریف چهره واقعی اسلام درصددند تا چهره خشنی از دین اسلام به جهانیان نشان دهند و در طول تاریخ حرکت‌ها و جنبش‌هایی برای این امر تشکیل داده‌اند که هیچکدام از این توطئه‌های آنان تحقق نیافته است چراکه دین حضرت محمد(ص) دین مودت و رحمت، علم و دانش است.

وی با اشاره به اینکه اولین آیاتی که بر قلب پیامبر اکرم(ص) نازل شده«اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ؛ بخوان به نام پروردگارت كه آفريد»، بوده است، افزود: این آیات بیانگر توجه دین اسلام به اهمیت علم و دانش بوده است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه تأکید کرد: با دقت در آیات قرآن کریم این حقیقت بر ما روشن می‌شود که دین اسلام، دین رأفت، مهربانی، علم و دانش، اخوت، برادری و انسجام و وحدت بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه امروز جوامع اسلامی تحت تهاجم سخت‌ترین حربه‌های دینی چه تهاجم فرهنگی، چه تهاجم فکری و چه تهاجم عقیدتی و باوری قرار گرفته است در این راستا باید مسلمانان بیش از پیش هوشیار و آگاه و بصیر باشند و بدانند آنچه مایه سعادت دنیوی و اخروی هر انسانی بوده، پیروی از رسول اکرم(ص) بوده است.

ماموستا نوری یادآور شد: دین اسلام در هر عصر و زمانی جوابگوی تمام خواسته‌ها و نیازهای بشری بوده است، پس باید از روش و منش پیامبر اکرم(ص) پیروی کنیم چراکه معنویت یکی از نیازهای اصلی بشر بوده و دین اسلام هیچگاه و در هیچ زمانی کهنگی نمی‌پذیرد.

انتهای پیام
captcha