عضویت بیش از ۲ میلیون نفر در کانون‌های مساجد کشور
کد خبر: 3958583
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

عضویت بیش از ۲ میلیون نفر در کانون‌های مساجد کشور

مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به ثبت فعالیت‌های کانون‌ها در سامانه بچه‌های مساجد، گفت: دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کانون‌های مساجد کشور عضو هستند.

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کانون‌های مساجد کشور عضو هستندبه گزارش ایکنا از لرستان، حسین براتی، ​مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، ۱۹ اسفندماه در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری نماز لرستان و بزرگداشت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با بیان اینکه قرآن، مسجد و اهل‌ بیت(ع) ارکان فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند، اظهار کرد: دو اولویت جدی انسجام‌بخشی و هم‌افزایی در دستور کار ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قرار دارد.

وی از تشکیل شورای هماهنگی کانون‌‌های فرهنگی و هنری مساجد در تمام استان‌ها خبر داد و گفت: این شوراها با نظر نماینده ولی‌ فقیه در استان‌ها مدیریت می‌شود و در آن سهم هر دستگاه‌ در مساجد مشخص می‌شود.

براتی تشکیل شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان‌ها را حرکت زیرساختی برای انسجام‌بخشی فعالیت‌های مساجد دانست و افزود: تشکیل سامانه بچه‌های مسجد برنامه‌ها و هدف‌گذاری متفاوتی برای کانون‌ها ایجاد کرد و وضعیت کانون‌ها در سامانه‌ بچه‌های مسجد مشخص شد که با اطلاعات و آمار این سامانه، برنامه‌های کانون‌ها هدف‌گذاری می‌شود.

مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از عضویت دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور خبر داد و گفت: فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سه شبستان و ۱۲ رواق مشخص و انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در گذشته هر کاری را انجام می‌دادند اما فعالیت‌های کانون‌ها در حال حاضر بر مبنای ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و تخصص آنان انجام می‌شود، بیان کرد: استان لرستان در طرح ملی ایران قوی خوش درخشید و جایگاه آن قابل ارتقا است.

انتهای پیام
captcha