تظاهرات مسلمانان سریلانکا در اعتراض به سوزاندن اجساد قربانیان کرونا
کد خبر: 3956004
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

تظاهرات مسلمانان سریلانکا در اعتراض به سوزاندن اجساد قربانیان کرونا

مسلمانان سریلانکا با برپایی تظاهرات مقابل دفتر ریاست جمهوری این کشور در کلمبو از نخست‌وزیر پاکستان که به کشورشان سفر کرده است، خواستند برای واداشتن مقامات سریلانکا به دست کشیدن از سوزاندن اجساد درگذشتگان بر اثر کرونا کاری کند.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، شهروندانی از اقلیت مسلمان در سریلانکا روز گذشته، 5 اسفند در اعتراض به سوزاندن اجباری اجساد درگذشتگان بر اثر کرونا تظاهرات کردند .

این تظاهرات هم‌زمان با انجام سفر رسمی عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان به کلمبو برگزار شد تا از او بخواهند برای توقف سیاست سوزاندن اجساد درگذشتگان به کرونا در سریلانکا کمکی کند.

تظاهرات‌کنندگان مسلمان با حمل یک تابوت نمادین، ​​سیاست دولت سریلانکا را برای منع دفن قربانیان ویروس و نادیده گرفتن آئین‌های دینی آنها محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این تظاهرات متوجه نخست‌وزیر پاکستان است که دو هفته پیش وضعیت مسلمانان سریلانکا را برجسته کرد.

عمران خان از صحبت‌های اخیر ماهیندا راجاپاکسا، نخست‌وزیر سریلانکا استقبال کرد که گفته بود به مسلمانان اجازه دفن متوفیان داده می‌شود، اما مقاماتی از این کشور یک روز بعدش اعلام کردند که هیچ تغییری در سیاست سوزاندن اجساد ایجاد نشده است.

تظاهرات‌کنندگان در جریان تجمع مقابل دفتر گوتابایا راجاپاکسا، رئیس‌جمهور سریلانکا پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن نوشته بود: «به سخنان نخست‌وزیر احترام گذارید و اجازه دفن دهید».

دولت سریلانکا درخواست‌های طرف‌های بین‌المللی و توصیه‌های کارشناسان در اجازه دادن به مسلمانان برای دفن مردگان مطابق با آئین‌های دینی را رد کرده است.

انتهای پیام
captcha