همراهی دانشجویان قزوینی با «سه دقیقه با کتاب»
کد خبر: 3954821
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

همراهی دانشجویان قزوینی با «سه دقیقه با کتاب»

مرحله مقدماتی مسابقه کتاب‌خوانی «سه دقیقه با کتاب» با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی، آشنایی و انس دانشجویان با کتاب و به اشتراک گذاشتن تجربه‌های کتابخوانی آنان برگزار شد.

دانشجویان قزوینی همراه «سه دقیقه با کتاب»

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان قزوین، مرحله استانی رویداد «سه دقیقه با کتاب» برای نخستین بار در سال تحصیلی ۱۴۰۰ _ ۱۳۹۹ با همکاری سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی اجرا شد و موضوع اصلی آن، معرفی کتاب توسط دانشجویان بود.

مرحلهٔ مقدماتی این مسابقات آذرماه سال جاری در قزوین برگزار شد و پس از فراخوان، دانشجویان دانشگاه‌های استان قزوین و دانشجویان قزوینی که محل تحصیلشان خارج از استان بود، ۱۷ دانشجو ویدئوی سه دقیقه‌ای معرفی کتاب خود را به دبیرخانهٔ مسابقات ارسال کردند.

دانشجویانی از دانشگاه‌های شهید بهشتی تهران، شاهد تهران، بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین، علوم پزشکی قزوین، فرهنگیان قزوین، آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و فنی مهندسی بوئین زهرا در این فراخوان شرکت کردند.

تسلی بخشی‌های فلسفه، درآمدی بر خوشنویسی ایران، هنر شفاف اندیشیدن، سلام بر ابراهیم، مثنوی معنوی، تولد در لس‌آنجلس، کمدی الهی، راز، جنس ضعیف، بادبادک‌باز، عادت‌های اتمی، قدرت بیان، یادت باشد، کیمیاگر، سه شنبه‌ها با موری و یادت باشد کتاب‌هایی بودند که شرکت‌کنندگان در این مرحله به معرفی آن‌ها پرداختند.

در نهایت در جلسه‌ای با حضور دکتر سیدعلی قاسم‌زاده، دکتر علی نظری و دکتر سیدمحسن حسینی اعضای گروه علمی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) داوری انجام شد و مرحلهٔ مقدماتی این مسابقات در استان قزوین نفرات برتر خود را شناخت.

نیلوفر خورشی دانشجوی رشتهٔ مهندسی شهرسازی دانشگاه فنی و مهندسی بوئین‌زهرا با معرفی کتاب «مثنوی معنوی» و معصومه اولادی دانشجوی رشتهٔ علوم قرآن و حدیث دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با معرفی کتاب «قدرت بیان» به ترتیب به‌عنوان نفرات اول و دوم معرفی شدند.

همچنین دو دانشجوی رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) مقام سوم و چهارم را به دست آوردند، سپیده عبداللهی با معرفی کتاب بادبادک‌باز و پریا صالحی با معرفی کتاب کیمیاگر به ترتیب به‌عنوان نفرات سوم و چهارم برگزیده شدند.

گفتنی است؛ به برگزیدگان مرحله استانی این مسابقات جوایزی اهدا می‌شود، همچنین نفر اول به مرحلهٔ نیمه‌نهایی مسابقات که از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود، راه خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha