کرج؛ رکورددار برگزاری مسابقات قرآن در کشور
کد خبر: 3949894
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

کرج؛ رکورددار برگزاری مسابقات قرآن در کشور

رئیس اداره امور قرآنی و مذهبی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج گفت: کرج رکورددار برگزاری مسابقات قرآن و شایسته عنوان پایتخت قرآنی کشور است.

ارسالی/// کرج؛ رکورددار برگزاری مسابقات قرآنی

به گزارش ایکنا از البرز به نقل از روابط عمومی شهرداری کرج، وحید قاسمی‌وند، رئیس اداره امور قرآنی و مذهبی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج، ششم بهمن‌ماه در حاشیه برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآنی محلات کرج با اشاره به اهمیت برگزاری رویدادهای قرآنی و مهم‌تر از همه، تربیت و پرورش نسل قرآنی در جامعه، گفت: مسابقات قرآنی محلات، بزرگترین رویداد قرآنی استان البرز و تنها رویداد قرآنی با محوریت محلات در کشور است که هر ساله با حضور جمع کثیری از جامعه قرآنیان کرج و استان البرز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال نیز، ۱۴۰۰ قاری البرزی برای شرکت در این مسابقات ثبت‌ نام کرده‌اند، افزود: با توجه به اهداف قرآنی مدیریت شهری و سازمان فرهنگی شهرداری کرج، برنامه‌ریزی لازم جهت برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآنی محلات در سه رشته ترتیل، قرائت و حفظ انجام شد و به‌دلیل شیوع بیماری کرونا، مسابقات در مرحله اول به‌صورت غیرحضوری در حال برگزاری است.

قاسمی‌وند تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات از تمامی مناطق شهر، در زمان ثبت‌ نام و از طریق فضای مجازی، فایل‌های مربوط به رشته‌های مورد علاقه را به دبیرخانه مسابقات ارسال و پس از جمع‌آوری آثار، از روز دوشنبه، ششم بهمن‌ماه تمامی تلاوت‌های قرآنی به داوری گذاشته شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه داوری قرائت‌های ارسالی با حضور ۳۶ نفر از داوران برتر کشور و استان البرز در شهرداری‌های مناطق ده‌گانه کرج انجام می‌شود، گفت: در پایان این داوری‌، نفرات برگزیده به مرحله نهایی راه یافته و پس از مسابقه فینال، قاریان برتر سال معرفی خواهند شد.

در حاشیه برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآنی محلات کرج بیان کرد: کرج رکورددار برگزاری مسابقات قرآنی و شایسته عنوان پایتخت قرآنی کشور است که امیدواریم با حمایت‌ مجموعه مدیریت شهری و سایر حوزه‌هایی که برای قرآن و ترویج آموزه‌های قرآنی فعالیت می‌کنند شاهد انتخاب این عنوان برای شهر کرج و افتخارآفرینی در رویدادهای قرآنی برای استان باشیم.

انتهای پیام
captcha