ساماندهی 8 هزار خادمیار رضوی در البرز
کد خبر: 3949375
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

ساماندهی 8 هزار خادمیار رضوی در البرز

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در البرز گفت: تاکنون 11 هزار البرزی به صورت داوطلبانه در سامانه خادمیاری ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، هشت هزار نفر ساماندهی شده‌اند.

ارسالی/// ساماندهی 8 هزار خادمیار رضوی در البرز

عباس قاضی‌خانی، مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در البرز، چهارم بهمن‌ماه در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با بیان اینکه یکی از آرزوهای دیرینه مردم، خادمی در بارگاه منور رضوی بود و این امکان برای همگان فراهم نبود، افزود: با اجرایی‌شدن طرح خادمیاری در واقع شرایطی فراهم شد تا هر فرد بنا به تخصص و توانمندی که در حوزه‌های مختلف دارد، بتواند به عنوان خادمیار رضوی فعالیت کند.

وی با اشاره به اینکه از بدو راه‌اندازی طرح خادمیاران رضوی تاکنون، 11 هزار نفر به صورت داوطلبانه در سامانه خادمیاری ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد، هشت هزار نفر ساماندهی شده و سه هزار نفر نیز در حال تعیین و تکلیف هستند.

این مسئول با بیان اینکه خادمیاران علاوه بر خدمت به مردم شهرشان، در هر ماه یک روز افتخار خادمی در بارگاه منور رضوی را پیدا می‌کنند، افزود: براساس رویکرد جدید آستان قدس رضوی، عموم علاقمندان واجد شرایط می‌توانند خادمیار حرم مطهر رضوی شوند، به شرط آنکه ابتدا فرم تقاضا ارسال و شرایط اولیه را احراز کنند، سپس با گذراندن دوره اولیه خدمت به مستمندان و محرومان یا همکاری تخصصی از توفیق خدمت به زائران بارگاه منور رضوی نیز بهره‌مند می‌شوند.

قاضی‌خانی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر، 13 کانون عمومی خدمت رضوی با کمک ائمه جمعه در شهرستان‌های البرز ایجاد شده است، گفت: کانون‌های تخصصی استان نیز در 19 حوزه تشکیل شده و درعرصه‌های مختلف فعالیت دارند.

انتهای پیام
captcha