البرز 58 شهید زن تقدیم انقلاب کرده است
کد خبر: 3949372
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵

البرز 58 شهید زن تقدیم انقلاب کرده است

مدیرکل بنیاد شهید البرز گفت: این استان 58 شهید زن، ۶۵ جانباز و یک آزاده تقدیم نظام و کشور کرده است.

ارسالی/// البرز 58 شهید زن تقدیم انقلاب کرده است

سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز، چهارم بهمن‌ماه در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه البرز 58 شهید زن، ۶۵ جانباز و یک آزاده تقدیم نظام و کشور کرده است، افزود: این شهدا از حضرت زینب الگو گرفتند و به کرامت رسیدند.

وی افزود: شهادت پاداش زنانی است که در مکتب زینبی پرورش یافته‌اند که البته شهادت خاتمه کار زنان ما در حماسه‌آفرینی نیست. مادران بزرگوار شهید از داغ یک فرزند و حتی پنج فرزند خود خم به ابرو نیاوردند و مادر شهیدی که بعد از دست دادن پنج شهیدش به نزد امام شرفیاب می‌شود و به امام می‌گوید که پسری دیگری ندارد و اجازه ورود به جبهه و قربانی شدن در راه انقلاب را می‌خواهد. همسرانی که صبر کردند و گاهی هشت فرزند خود را پس از شهادت همسر و با تمام سختی‌ها بزرگ و تربیت کردند و زنان جانبازانی که 15، 20 و حتی 35 سال قطع نخاع روی تخت افتاده‌اند و خم به ابرو نمی‌آورند؛ این عظمت زن مسلمان و ایرانی است.

رستمیان در ادامه از برگزاری کنگره ملی «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» همزمان با سراسر کشور خبرداد و گفت: این کنگره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از زنان شهید، جانباز و آزاده کشور طی اسفند‌ماه سال جاری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: توقع ما از دستگاه‌ها و نهادها این است که با مشارکت و اهتمام ویژه بتوانیم برنامه‌ای باشکوه و در شأن بانوان ایثارگر در استان برگزار کنیم تا حداقل بخشی از مجاهدت‌های آنها را ارج نهاده باشیم.

انتهای پیام
captcha