طرح «ایران قوی‌» در تسریع فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مؤثر است
کد خبر: 3946510
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

طرح «ایران قوی‌» در تسریع فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مؤثر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: طرح «ایران قوی» با بسترسازی برای مشارکت و نقش‌آفرینی، رقابت سالم، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، درصدد تقویت مؤلفه‌های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد است.

ارسالی شنبه//طرح « ایران قوی‌» در تسریع فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد موثر استعادله کشمیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان، با بیان اینکه طرح ایران قوی در تسریع فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مؤثر است، اظهار کرد: این طرح در قالب‌های مختلف در ایجاد بستر مشارکت و نقش‌آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور  نقش دارد.

کشمیری با بیان اینکه این طرح تا دهه فجر ادامه دارد، گفت: چهار محور اصلی برای این طرح در نظر گرفته شده که اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این راستا فعالیت می کنند. اولین محور شامل قرآن و سیره اهل بیت(ع) است و موضوع‌هایی مانند فرهنگ ولایت‌پذیری، سبک زندگی ایرانی اسلامی، داستان‌های قرآنی، مناسبت‌های ملی مذهبی، امر به معروف و نهی از منکر و موضوع نماز که از مباحث مهم حوزه قرآن و سیره اهل بیت است، در ذیل این محور قرار  می‌گیرد.

وی افزود: ایران قوی با بسترسازی برای مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، درصدد تقویت مؤلفه‌های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد است و در این راستا اهدافی نظیر شناسایی و توانمندسازی استعدادهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، جریان‌سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیه، امید و تلاش و حضور مؤثر و هدفمند بچه‌های مسجد در فضای مجازی را دنبال می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: طرح ملی ایران قوی در گام دوم انقلاب اسلامی شامل ۴۰ عنوان برنامه و این برنامه‌ها در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق طراحی شده‌اند و در بیش از ۲۵ هزار کانون مسجدی اجرا شوند.

 

انتهای پیام
captcha