طرح «ایران قوی»؛ محور فعالیت کانون‌های مساجد سمنان
کد خبر: 3939548
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

طرح «ایران قوی»؛ محور فعالیت کانون‌های مساجد سمنان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان سمنان با بیان اینکه محور فعالیت کانون‌های مساجد استان در دومین سال فعالیت فهما بر طرح «ایران قوی» استوار است، افزود: اجرای طرح ملی ایران قوی برای سال 99 اقدامی ارزشمند در اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

طرح «ایران قوی» محور فعالیت کانون‌های مساجد سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، امروز، 17 آذر در نشست با حجت‌الاسلام ارزانی، مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فهما کشور،  با بیان اینکه جایگاه استان  براساس گزارش دریافتی از ستاد در وضعیت مطلوب قرار دارد که این جایگاه مرهون تلاشهای همکاران استان و مشارکت مدیران کانون‌های مساجد استان است، اظهار کرد:  اجرای طرح ملی «ایران قوی» نیز در سال ۹۹ اقدامی ارزشمند در اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب است که کانون‌های مساجد در این عرصه نیز به خوبی وارد صحنه شده‌اند.

وی ادامه داد: مدیران کانون‌های مساجد با روحیه جهادی در کانون فعالیت دارند که در این راستا اجرای برنامه‌ها به منظور پاسداشت خون شهدا توسط مدیران و اعضا کانون‌ها در حال انجام است.

موسوی با تأکید بر اینکه همکاری ستاد استان با مدیرکل و معاونین و مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار خوب است متذکر شد: تعامل و همکاری با سایر نهادهای فرهنگی استان و به‌ویژه اعضا شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان نیز مطلوب است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان به فعالیت کانون‌های مساجد در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: تلاش بر این است برنامه‌ها و فعالیت‌ها متناسب با شرایط کرونایی انجام شود و بر این اساس سایر ظرفیت‌ها و کارکردهای مساجد و کانون‌ها نیز نمود بیشتری پیدا می‌کند.

موسوی با اشاره به اینکه طرح ملی «ایران قوی» به جریان‌سازی گفتمان انقلابی، اسلامی و فعالیت‌های فرهنگی برای ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی هنری در کانون‌های مساجد تاکید دارد افزود: ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله رویکردهای این طرح است و در تقویت مؤلفه‌های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد گام برمی‌دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان متذکر شد: کانون‌ها فعالیت‌های خود را در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری و براساس نوع محتوا امتیاز دریافت کرده و در نهایت مجموع امتیازها تبدیل به اعتبار می‌شود، که در این راستا فرایند تمامی اعضای کانون درگیر یک رقابت سالم برای ارتقای سطح کمی و کیفی کانون‌ها می‌شوند.

انتهای پیام
captcha