عدالت‌خواهی و آزاداندیشی؛ مطالبه رهبری از دانشجویان
کد خبر: 3939512
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴

عدالت‌خواهی و آزاداندیشی؛ مطالبه رهبری از دانشجویان

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان، اظهار کرد: مسئله علم و تخصص، عدالت‌خواهی و آزاداندیشی سه مطالبه رهبری از دانشجویان است که می‌تواند راهگشای مشکلات جامعه باشد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، در نشست گرامیداشت روز دانشجو که به همت جهاددانشگاهی استان با همکاری دفتر نماینده ولی فقیه و دانشگاه‌های استان کردستان دیروز، ۱۶ آذر ماه در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان، افزود: مسئله علم و تخصص، عدالت‌خواهی و آزاداندیشی سه مطالبه رهبری از دانشجویان است که می‌تواند راهگشای مشکلات جامعه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان روشنفکری را لازمه کار دانشجویان دانست و بیان کرد: حرف زدن با مطالعه و آگاهی از پشتوانه‌ها از تعهداتی است که باید جزء آرمان‌های دانشجویان قرار گیرد. در روز دانشجو باید وقایع و رشادت‌های دانشجویان قبل از انقلاب را ملاحظه کرد که چه کسانی در صف مبارزه بودند و همچنین دانشجویان بتوانند در مجالس عقاید و تفکرات خود را ذکر کنند.

حجت‌الاسلام پورذهبی به‌ ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج آسان بین دانشجویان و جامعه تأکید و اعلام کرد: اگر توقعات زوجین و خانواده‌ها پایین بیاید و طبق رهنمودهای الهی عمل کنند، قطعاً ازدواج آسان و موفقیت‌آمیز برای جوانان رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه انتظارات غیرعادی و غیرمتعارف در زمان ازدواج باید کنار گذاشته شوند، ذکر کرد: دانشجویان باید توجه داشته باشند اگر توقعات معقول و منطقی باشد، در این صورت زندگی به آرامش ختم خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، افزود: ترویج ازدواج آسان بین جوانان بهترین راهکار برای آغاز زندگی مشترک است، جوانانی که می‌توانند بسیار ساده و با یک مراسم به رنگ سادگی اما توأم با همدلی زیر یک سقف بروند و سال‌ها در کنار هم خوشبخت باشند.

وی، از دانشجویان استان درخواست کرد که با دفتر نماینده ولی‌فقیه ارتباط برقرار کنند که ما نیز بتوانیم تریبون را برای افکار سازنده آن‌ها در مراسم‌های گوناگون در اختیارشان قرار دهیم.

عامل مهاجرت دانشجوایان به خارج از کشور

مدینه جعفری، عضو انجمن علمی دانشگاه کردستان، به مسئله اشتغال دانشجویان و تأمین مالی، فراهم کردن امکانات لازم جهت جلوگیری مهاجرت به خارج از کشور و سایر استان‌ها ویژه دانشجویان نخبه اشاره کرد و گفت: به دلیل بیکاری و اوضاع اقتصادی بسیاری از دانشجویان برای گذران زندگی خود به شهرهای دیگر مهاجرت کرده و این دانش و پتانسیل در شهرهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد که این می‌توانند برای استان نگران‌کننده باشد.

وی همچنین به ازدواج جوانان دانشجو اشاره کرد و افزود: متأسفانه با این شرایط امکان ازدواج برای دانشجویان فراهم نیست و تشکیل خانواده می‌تواند بسیار سخت باشد.

عضو انجمن علمی دانشگاه کردستان به تشکیل اتاق فکر دانشجویان نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به ظرفیت دانشجویان می‌طلبد بسیاری از تصمیمات ضروری استان با همفکری و مشارکت دانشجویان نخبه صورت گیرد.

تقویت حق‌طلبی، آزادی‌خواهی و مطالبه‌گری

بلال باباخانی، مسئول امور صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، گفت: امیدوارم روز دانشجو فرصتی برای تقویت روحیه حق‌طلبی، آزادی‌خواهی و مطالبه‌گری بین دانشجویان باشد.

وی اعلام کرد: فضای مطالبه‌گری و آزادی دانشجویان نسبت به محیط اطراف در استان کردستان کمتر مورد توجه قرار گرفته است و با توجه به اینکه دانشجویان آینده‌سازان کشور هستند، نیاز دارند تجربیاتی برای رشد کسب کنند لذا دانشگاه بهترین مکان برای اخذ تجربیات است.

مسئول امور صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، به‌ضرورت گفتن دغدغه دانشجویان اشاره و بیان کرد: متأسفانه در دانشگاه استان تریبون و کرسی آزاداندیشی و جلسات پرسش و پاسخ برای دانشجویان برگزار نمی‌شود و دانشجویان بدون کسب تجربه‌ای در فضای دانشگاه فارغ‌التحصیل و در آینده جزء مدیران ارشد خواهند شد و چرخ معیوب ادامه می‌یابد.

باباخانی یادآور شد: در استان کردستان از ظرفیت دانشجویان استفاده نمی‌شود، لذا درخواست دارم فضا را برای دانشجویان بازتر کنند که بتوانند به فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی در دانشگاه بپردازند.

انتهای پیام
captcha