شرایط بیمه فعالان قرآنی در البرز تشریح شد
کد خبر: 3937836
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

شرایط بیمه فعالان قرآنی در البرز تشریح شد

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز شرایط عضویت بیمه فعالان قرآنی این استان را تشریح کرد و گفت: فعالان قرآنی واجد شرایط می‌توانند برای دریافت خدمات بیمه‌ای در صندوق اعتباری هنر عضو شوند.

تشریح شرایط عضویت بیمه فعالان قرآنی در البرز

سیده‌زهرا حسینی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای تأمین معیشت و حمایت مادی و معنوی از فعالان عرصه‌های قرآنی کشور همواره یکی از مهم‌ترین اهداف و وظایف معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

وی افزود: به همین منظور این معاونت اقدام به پوشش فعالان عرصه قرآنی کشور در قالب عضویت در صندوق اعتباری هنر کرده است تا از این طریق بتواند با کاهش دغدغه‌های معیشتی این قشر مهم، زمینه‌ساز ارتقای کمی و کیفی خدمات و محصولات قرآنی آن‌ها در جامعه باشد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز بیان کرد: تکریم و حمایت از فعالان حوزه قرآن و عترت در کشور، بهبود معیشت و تأمین رفاه هرچه بیشتر فعالان قرآنی، تأمین و جبران هزینه‌های درمانی و حوزه سلامت فعالان قرآنی و ارتقای منزلت اجتماعی و زمینه‌سازی برای استفاده از تسهیلات دوران بازنشستگی از اهداف اجرای این طرح است.

این مسئول بیان کرد: بیمه کادر اجرایی مؤسسات قرآنی از نوع بیمه اجباری و به عهده مدیر مؤسسه(کارفرما) است و کمک برای تأمین حق کارفرما تابع قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

وی افزود: فعالان قرآنی بر این اساس در دو گروه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن و عترت شامل قاریان، حافظان قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، مبتهلان و اعضای گروه‌های تواشیح و طراحان نرم‌افزارهای قرآنی و داوران قرآن و همچنین گروه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی قرآن و عترت شامل مربیان، معلمان، مدرسان و اساتید قرآن و پژوهشگران قرآنی تقسیم‌بندی شده‌اند.

حسینی با بیان اینکه مکاتبات لازم با مؤسسات قرآن انجام شده و کارها در حال انجام است، یادآور شد: داشتن حسن سابقه اخلاقی، داشتن اشتغال به فعالیت‌های قرآنی در هنگام ارائه درخواست، گذشت حداکثر دو سال از ارائه آخرین محصول، خدمت و دستاوردهای قرآنی، احراز شرایط استمرار برای گروه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی قرآن و فعالیت مداوم در حوزه تخصصی برای ادامه پوشش بیمه‌ای، از جمله شرایط برخورداری است.

انتهای پیام
captcha