وحدت، چراغ راه عبور از مشکلات جهان اسلام است
کد خبر: 3927643
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

وحدت، چراغ راه عبور از مشکلات جهان اسلام است

مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پی پخش مراسم عزاداری و مداحی مبنی بر توهین به مقدسات اهل سنت از شبکه استانی کردستان در قالب صدور بیانیه‌ای این اقدام را محکوم و بیان کرد: وحدت چراغ راه برای عبور از گردنه‌ها و مشکلات فراروی جهان اسلام است.

به گزارش ایکنا از کردستان، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با صدور بیانیه‌ای ضمن تأکید بر توجه به اصل وحدت آورده است: وحدت چراغ راه برای عبور از گردنه‌ها و مشکلات فراروی جهان اسلام است. متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکُنْتُمْ عَلَى شَفَا حُفْرَهٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَکُمْ مِنْهَا کَذَلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ». (آل عمران ۱۰۳)

امروز اتحاد اسلامى، برادرى اسلامى، همبستگى اسلامى، یکى از لازم‌ترین و واجب‌ترین وظایف همه‌ جوامع اسلامى است و بایستى همه به این وظیفه ملتزم باشیم» مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

مردم شریف استان کردستان

آنچه که به عنوان چراغ راه برای عبور از گردنه‌ها و مشکلات فراروی جهان اسلام لازم و ضروری است، وحدت است که بارها و بارها بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در پیام‌ها و سخنان خود بر آن تأکید فرموده‌اند و این هم برگرفته از آیات قرآن کریم و سنت و سیره پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد(ص) و خاندان طاهرینش صلوات الله علیهم اجمعین است.

وحدت و هفته وحدت صرفاً یک تاکتیک سیاسی نیست بلکه یک اعتقاد و باور قلبی است که در متن دین آمده است و همگان باید به آن پایبند باشند امروز در کنار هم قرار گرفتن شیعه و سنی برای استکبار جهانی بسیار گران تمام شده است.

بدیهی است؛ توهین به مقدسات یکدیگر خواسته دشمنان قسم خورده مسلمانان خصوصاً مردم ایران اسلامی است اگرچه حرکت صدا‌و‌سیمای مرکز کردستان قطعاً ناخواسته بوده است اما همین هم محکوم است که با عوامل آن باید برخورد شود و در این خصوص همگان را دعوت به اجرای قانون می‌نمائیم.

البته از روزهای نخست هم هیأت‌های اعزامی از تهران پیگیر مسئله هستند. مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز ضمن محکوم نمودن این حرکت، مجدانه پیگیر است.

بیانیه ماموستایان اهل سنت شهرستان دهگلان

ماموستایان اهل سنت دهگلان نیز در بیانیه‌ای اهانت به مقدسات اهل سنت از شبکه استانی کردستان و تنویر افکار عمومی را محکوم کردند.

بسم ‌الله الرحمن الرحیم

«وَ لاتَقْفُ ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ كُلُّ أُولئِكَ كانَ عَنْهُ مَسْئُولاً»(سوره اسراء آیه 36)
و از آنچه به آن علم ندارى پيروى مكن، چون گوش و چشم و دل، همه‌ى اينها مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

در طول تاريخ، بسيارى از فتنه‌ها و نزاع‌ها، از قضاوت‌هاى عجولانه و موضعگیری و فتوا دادن بدون تحقيق و علم، سرچشمه گرفته است. فلذا عمل به اين آيه شریفه، فرد و جامعه را در برابر بسيارى از فريب‌ها و خطاها بيمه مى‌كند.

مردم مسلمان استان کردستان طبق تحقیقات، بررسی‌ها  و نشست‌هایی که با مسئولین امر در خصوص شائبه اهانت به خلفای راشدین از شبکه استانی به عمل آمده است به این باور رسیده‌ایم که از شبکه استانی هیچگونه لعن وتوهینی(حتی به کنایه) به هیچکدام از خلفای راشدین (حضرات ابوبکر، عمر، عثمان و علی رضی الله عنهم) و حضرت عایشه رضی الله عنها صورت نگرفته است.

در زیارت عاشورا اگر مقصود از کلمات( اول، ثانی ، ثالث) خلفای راشدین (رض) باشد، لابد مقصود از کلمه (رابع) نیز خلیفه چهارم یعنی حضرت علی (رض) می‌باشد! که قطعا هیچکدام از این تفاسیر صحیح نمی‌باشند، و کسی حق ندارد برای آن مصداقی تعیین نماید؛ همچنان که طبق تحقیقات صورت گرفته در فراز زیارت عاشورا هیچ نوع قول راجحی نیامده است.

شایان ذکر است؛ با توجه به این که متاسفانه در شبکه استانی به صورت صریح و روشن به آل ابوسفیان لعن صورت گرفته است، هرچند یزید نیز آل ابوسفیان محسوب می‌شود و طبق عقاید ما یزید مذموم و متروک می باشد، اما در میان آل ابوسفیان بعضاً افرادی هستند که جزو مقدسات اهل سنت هستند، فلذا از این جهت این حرکت شدیداً محکوم می باشد، و باید با عوامل آن برخورد قانونی صورت گیرد اگرچه این اقدام ناخواسته نیز باشد.

آیا بهتر نیست به قانون برگردیم و از مجاری قانونی مسائل را پیگیری کنیم؟

در نتیجه، در اینگونه مواقع اولا اصل مسئله را باید خوب درک کرد و تحلیل نمود و اگر خطایی از پیرو مذهب خاصی سر زده و اثبات نیز شده است، به عموم پیروان آن مذهب تعمیم ندهیم در ثانی هر جرمی مجازات خاص خودش را دارد فلذا از مسئولین امر تقاضامندیم با این نوع اقدامات سلیقه‌ای که موجب جریحه‌دار شدن قلوب عموم مسلمین می‌شود، برخورد قاطع و قانونی صورت دهید.

انتهای پیام
captcha