البرز گنجینه رزمندگان دفاع مقدس است
کد خبر: 3925083
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹

البرز گنجینه رزمندگان دفاع مقدس است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز با اشاره به اینکه البرز گنجینه رزمندگان دفاع مقدس است، گفت: رزمندگان البرزی در بسیاری از عملیات‌های بزرگ همچون آزادسازی خرمشهر، شکست حصر آبادان و کربلای پنج نقشی سازنده و اساسی داشتند.

البرز گنجینه رزمندگان دفاع مقدس است

ابوالفضل اسلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: استان البرز در دوران دفاع مقدس جمعیتی حدود ۳۵۰ هزار نفر داشت ولی نقش و عملکردش در دفاع مقدس بسیار چشمگیر و ارزشمند بود.
وی افزود: استان البرز در دوران دفاع مقدس در لشکر 10 سیدالشهدا(ع)، لشکر ۲۷ محمدرسول الله(ص)، تیپ نبی‌اکرم(ص) کرمانشاه، تیپ المهدی(عج) شیراز، تیپ ۲۰ رمضان و در سنندج و آبادان خط داشت.
این مسئول با بیان اینکه البرز در دوران دفاع مقدس، ۵۲۵۰ شهید والامقام به این مرز و بوم تقدیم کرده است، گفت: رزمندگان البرزی در بسیاری از عملیات‌های بزرگ همچون آزادسازی خرمشهر، شکست حصر آبادان و کربلای پنج نقشی سازنده و اساسی داشتند.
اسلامی تقدیم سرداران شهید همچون شهید کلهر، شهید میررضی، شهید کیانپور، شهید گلکار، شهیدان آجرلو و ده‌ها سردار دیگر را سندی بر سازنده بودن نقش البرز در دوران دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: تعداد سرداران این استان نسبت به استان‌های دیگر بیشتر است و می توان گفت البرز گنجینه رزمندگان دوران دفاع مقدس است.
وی در ادامه بر ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه تاکید کرد و گفت: بهترین خاکریز در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن ارائه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس است زیرا جنس رویدادها و آثار و اسناد مکتوب دفاع مقدس مانند بازخوانی حماسه امام حسین(ع) هیچ وقت کهنه و فرتوت نمی‌شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز با بیان اینکه ما امروز نسبت به عدم فراموشی و تحریف فرهنگ پایداری و مقاومت موکلف هستیم، تاکید کرد: رسانه‌های جمعی و دستگاه‌های فرهنگی، نخبگان و دانشگاهیان، روحانیون و رسانه ملی و همه اقشار باید با بهره‌گیری از ظرفیت خود در این راه تلاش کنند.

 

انتهای پیام
captcha