اجازه ندهیم حقایق دفاع مقدس تحریف شود
کد خبر: 3924928
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

اجازه ندهیم حقایق دفاع مقدس تحریف شود

امام جمعه کرج با بیان اینکه دشمن با دروغ‌پردازی، شایعه‌سازی، دوگانه‌سازی جعلی وارد عرصه شده و قصد تحریف حقایق را دارد، اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از حوزه‌هایی است که دشمن برای تحریف آن ورود کرده است.

نگذاریم داستان دفاع مقدس تحریف شود

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج، صبح امروز، دوم مهرماه در آئین افتتاح باغ موزه دفاع مقدس البرز با تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت رقیه(س) اظهارکرد: ایام دفاع مقدس یادآور حماسه، ایثار، جوانمردی و رشادت رزمندگان اسلام و پاسداشت ارزش‌های الهی و انقلابی است.

وی بیان کرد: چند نوبتی است که رهبر معظم انقلاب در خصوص تحریف توضیح دادند و در سخنرانی اخیرشان نیز به مسئله تحریف اشاره کردند، باید به مسئله تحریف از ابعاد مختلف نظر کرد و از جهات مختلف باید آن را مورد بررسی قرار داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: در جنگ فرهنگی با دشمن قرار داریم، جنگی که ابعاد شناختی، ادراکی، روایت و حکایت‌ها را در برمی گیرد، اصلی‌ترین راهبرد این جنگ‌ها تحریف است. دشمن با دروغ‌پردازی، شایعه‌سازی، دوگانه‌سازی جعلی و امثال آن و با همه توان خود وارد عرصه شده و قصد تحریف حقایق را دارد.

وی ادامه داد: تحریف یک عنوان کلی است اما مصادیق و جلوه‌های فراوانی دارد اهل باطل به طور مستمر علیه جبهه حق از این روش استفاده می‌کند و در قرآن و روایت نیز به طور مفصل به آن نیز پرداخته شده است، تاریخ اسلام هم پر است از این تذکرات و عبرت‌هایی که باید از آن بهره ببریم. به تعبیر رهبر معظم انقلاب وقتی دشمن در صحنه واقعی شکست می‌خورد شروع به اقدامات دیگری از جمله تحریف می‌کند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه تحریف با جلوه‌های متعددی خود را نشان می‌دهد، یادآور شد: یکی از آن مضامین تحریف، کتمان حقیقت و واقعیت است. امروز نیز به صورت بایکوت خبری یا سکوت رسانه‌ای کتمان حقیقت می‌شود.

حسینی‌همدانی با اشاره به جنایت سعودی‌ها علیه مردم مظلوم یمن، تاکید کرد: نسل‌کشی و جنایتی که سعودی‌ها در یمن و صهیونیست‌ها در سرتاسر عالم انجام می‌دهند همه اینها در یک بایکوت خبری است.

امام جمعه کرج از جمله مصادیق تحریف دستاوردهای خودی را کوچک و بزرگ کردن مشکلات دانست و گفت: همچنین برخی از روی ترس و یا از سر شیفتگی نسبت به برخی مواضع و مسائل مطالب را مطرح و عناصر غرب زده جنایت‌های آمریکا را بَزک می‌کنند.

وی بیان کرد: تحریف مسئله تنش‌زدایی در مقابل گفت وگو و تعامل، تحریف مفهوم صبر راهبردی به بی‌عملی دشمن، تحریف مسئله توصیه سیاسی به قداست‌زدایی از مفاهیم انقلابی دینی، تحریف مفهوم آزادی به ولنگاری و رهاشدگی فرهنگی و سیاسی تحریف انقلابیگری به اقدامات تند و احساسی که پایه عقلی ندارد، تحریف روحیه مدیریت جهادی به بی‌برنامگی، تحریف مفهوم عدالت خواهی به مفهوم هنجارشکنی و پرخاشگری از جمله تحریف مفاهیم هستند.

امام جمعه کرج یادآور شد: یکی از مواردی که مورد تحریف قرار می‌گیرد و رهبر معظم انقلاب به این مسئله اشاره داشتند، مسئله دفاع مقدس است. از اقداماتی که دفاع مقدس را مانا و حفظ می‌کند و فواید متعدد فرهنگی دارد، باغ موزه دفاع مقدس است. باغ موزه‌ها مراکز مهمی هستند که حافظ فرهنگ غنی جهادی هستند.

نماینده ولی فقیه در البرز با بیان اینکه باغ‌موزه‌ها از انحراف و تحریف تاریخ دفاع مقدس جلوگیری می‌کنند، گفت: لذا هرچه طراحی و برنامه‌ریزی برای توسعه این مجموعه‌ها بیشتر باشد سود و سرمایه‌گذاری بیشتری برای نسل‌های آینده خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha