حال و هوای قرآنی اسلامشهر در شرایط کرونایی کشور
کد خبر: 3921635
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲

حال و هوای قرآنی اسلامشهر در شرایط کرونایی کشور

قاری ممتاز قرآن کریم از برگزاری کلاس‌های حضوری و مجازی قرآن کریم طی ایام شیوع کرونا در سطح شهرستان اسلامشهر خبر داد.

حمید رحیمی، قاری ممتاز قرآن کریم و از مدرسان قرآنی شهرستان اسلامشهر که دبیری شورای توسعه فرهنگ قرآنی این شهرستان را نیز بر عهده دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ در رابطه با شرایط برگزاری کلاس‌های قرآنی در این شهرستان در ایام شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: علی‌رغم شیوع این بیماری در کشور، کلاس‌های قرآنی شهرستان اسلامشهر تعطیل نشده و به صورت حضوری و مجازی در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: البته با وجود این بیماری، شرایط برگزاری کلاس‌های حضوری قرآن کریم تاحدودی با مشکلاتی مواجه شده است، ولی می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی که از سوی ستاد مبارزه با کرونا اعلام شده، کلاس‌ها را همچنان برگزار کرد.

رحیمی با اشاره به نقش فضای مجازی در پیشبرد برنامه‌های قرآنی، تصریح کرد: با شیوع کرونا در کشور، نقش بکارگیری از فضای مجازی در برنامه‌های مختلف به ویژه برنامه‌های قرآنی بسیار پررنگ شده است؛ چراکه از این طریق می‌توان از قطع پیوند تعلیم و تربیت قرآن بین مدرسان و قرآن‌آموزان جلوگیری کرد و در هر شرایطی به تدریس و آشنا کردن متعلمان با آموزه‌های قرآنی پرداخت.

این قاری ممتاز قرآن کریم با اشاره به برگزاری کلاس‌های قرآنی در شهرستان اسلامشهر در این شرایط، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده، برنامه‌های قرآنی خود را همچنان ادامه می‌دهیم و کلاس‌ها را به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: هم‌اکنون دو کلاس قرآنی خود را طی ایام هفته به صورت مجازی و یک کلاس دیدار را نیز با رعایت تمامی نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت حضوری برگزار می‌کنیم.

رحیمی اظهار کرد: کلاس آموزش تخصصی قرآن کریم آستان مقدس امامزاده عقیل(ع) شهرستان اسلامشهر طی روزهای سه‌شنبه هر هفته از ساعت ۱۸ به صورت زنده از طریق لایو اینستاگرام به نشانی https://www.instagram.com/hamid.rahimi1354 برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین، کلاس آموزش تخصصی قرآن کریم آستان مقدس امامزاده عیسی(ع) شهرک واوان شهرستان اسلامشهر نیز طی روزهای دوشنبه هر هفته از ساعت ۱۸ به صورت زنده از طریق لایو اینستاگرام در حال برگزاری است.

این قاری ممتاز قرآن کریم تصریح کرد: کلاس حضوری صوت و لحن و تجوید قرآن کریم نیز با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی در روزهای یکشنبه هر هفته در ساعت 17 (کلاس صوت و لحن) و 19 (کلاس تجوید) آغاز می‌شود.

انتهای پیام
captcha