یادآوری قیام ۱۷ شهریور مرور تاریخ انقلاب است
کد خبر: 3921371
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸

یادآوری قیام ۱۷ شهریور مرور تاریخ انقلاب است

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یادآوری قیام ۱۷ شهریور مرور تاریخ انقلاب است، اظهار کرد: با گرامیداشت این روز نسل جوان متوجه می‌شود که برای پیروزی انقلاب چه خون‌هایی ریخته شده است تا تمامیت ارضی، عزت و استقلال این کشور حفظ شود.

یادآوری قیام 17 شهریور مرور تاریخ انقلاب استحجت‌الاسلام‌‌ والمسلمین جواد مجتهدشبستری، نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: صبح روز جمعه، ۱۷ شهریور ماه در میدان ژاله(شهدای کنونی) مردم تهران تجمع کردند و طی آن مزدوران حکومتی دست به قتل عام زدند و اولین کشتار گسترده‌ رژیم پهلوی در چنین روزی رقم خورد.

وی ادامه داد: تعداد بالای کشته و زخمی‌ها موجب مصمم‌تر شدن مردم برای سرنگونی رژیم پهلوی و نقطه‌عطفی برای ثمر دادن قیام ۱۹ دی قم، ۲۹ بهمن تبریز و ۱۷ شهریور تهران شد. این حرکت نشان داد که مردم ایران در راه آرمان خود یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، حاضرند از جان خود بگذرند.

شبستری اظهار کرد: قیام‌ خونین ۱۹ دی، ۱۷ شهریور حاوی پیام روشنی به دشمنان ایران بود که این ملت تن به ذلت و ظلم ستمگران نمی‌دهد و برای سربلندی و استقلال کشور از تمام دارایی‌های خود نیز می‌گذرد و سند آزادی‌خواهی را با خون خود امضا می‌کند. ۱۷ شهریور برگ زرینی برای اثبات ذلت ناپذیری ملت ایران و ذلت رژیم ظالم پهلوی بود. مردم ایران اهل شهادت‌طلبی هستند و این موضوع در دوران مبارزه با رژیم طاغوت و هشت سال دفاع مقدس به منصه ظهور رسیده است. این روحیه ضامن استقلال کشور و بقای تمامیت ارضی ایران بوده و بیانگر این است که مردم حاضرند جان دهند ولی زیر بار فروختن و اشغال سرزمینشان از سوی بیگانگان نروند.

وی با بیان اینکه نهضت جمهوری اسلامی ایران با الگوپذیری از قیام عاشورا به ثمر رسیده است، تصریح کرد: یادآوری و گرامیداشت قیام‌هایی همچون ۱۷ شهریور، مرور تاریخ این انقلاب است که اهمیت فراوانی دارد و درس‌هایی را بیان می‌کند و اگر پیام‌ آن احصا شود، برای مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و دشمنان می‌توان گام‌های مؤثرتری برداشت.

شبستری در پایان تصریح کرد: جوانانی که شاهد این صحنه‌ها نبودند با گرامیداشت این روز متوجه می‌شوند که برای پیروزی انقلاب چه خون‌هایی ریخته شده است تا تمامیت ارضی، عزت و استقلال کشور حفظ شود. این عزت و دلیرمردی آسان به دست نیامده و بهای خون هزاران شهیدی است که برای انقلاب جان خود را فدا کردند و باید یاد و نامشان در تاریخ ماندگار و راهشان ادامه‌دار و روشن باشد.

انتهای پیام
captcha