پیش‌بینی آزادی ۵۰۰ زندانی جرایم غیرعمد تا اربعین
کد خبر: 3919847
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴

پیش‌بینی آزادی ۵۰۰ زندانی جرایم غیرعمد تا اربعین

امام جمعه رفسنجان با اشاره به سوق دادن فعالیت موکب‌ها به سمت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، گفت: پیش‌بینی می‌شود بتوانیم تا اربعین ۵۰۰ زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کنیم.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری، امام جمعه رفسنجان در مراسم کلنگ‌زنی حسینیه و مجموعه فرهنگی موکب خاتم‌الانبیاء(ص) رفسنجان همزمان با شب عاشورای حسینی گفت: یکی از مواهبی که خداوند به امام حسین(ع) داد عشق و علاقه‌اش در دل انسان‌ها بود و هر کس امام حسین(ع) را شناخت در مقابلش زانو زد.

وی افزود: آن‌طور که پیش‌بینی‌ می‌شود امسال مراسم پیاده‌روی اربعین را نخواهیم داشت اما موکب کارهای خود را در سه جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به نام امام حسین(ع)، شرکت در کمک‌های مؤمنانه و اطعام نیازمندان و شرکت در ساخت و سازهای ستاد عتبات سوق می‌دهد. زندانی که به نام امام حسین(ع) آزاد می‌شود تا آخر عمر خود می‌گوید که به احترام امام حسین(ع) آزاد شدم. با کمکی که از استان می‌گیریم پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم تا اربعین 500 زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز با اشاره به دغدغه‌ هیئتی‌ها برای ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) حضور رهبر انقلاب به تنهایی در حسینیه را یادآور شد و گفت: مردم با مراعاتی که کردند ثابت کردند مطیع محض ولایت هستند.

وی افزود: زمانی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند هیئت‌های مذهبی 90 درصد شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند انسان می‌فهد ولایت چه معنایی دارد و باید درس بگیریم. مجموعه موکب خاتم‌الانبیاء(ص) مجموعه بابرکتی است و نیت آزادی زندانیان نیت باعظمتی خواهد بود.

حجت‌الاسلام علی هاشمیان، رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان با اعلام همکاری شورای شهر برای ایجاد این مجموعه فرهنگی اظهار کرد: این موکب نشان داد کسانی که برای امام حسین(ع) کار می‌کنند در تمام ابعاد اجتماعی قدم برمی‌دارند.

وی تصریح کرد: موضوع آزادی زندانیان جای تحسین دارد و ما هم در این امر خیر سهیم خواهیم شد زندانیانی که به نام امام حسین(ع) آزاد می‌شوند خودشان را مدیون امام حسین(ع) و یاران آن حضرت می‌دانند.

انتهای پیام
captcha