مطالبه‌گری نمایندگان و مدیران آذربایجان غربی تقابلی نباشد
کد خبر: 3918508
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۹

مطالبه‌گری نمایندگان و مدیران آذربایجان غربی تقابلی نباشد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تأکید کرد: مطالبه‌گری نمایندگان و مدیران در استان نباید تقابلی باشد و همکاری و همراهی مسئولان اجرایی استان با نمایندگان برای حل مشکلات ضروری است.

تقویت همدلی و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی موجب توسعه آذربایجان غربی می‌شودبه‌ گزارش ‌ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، عصر روز گذشته، 2 شهریور ماه در دومین نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آذربایجان‌غربی با نماینده ولی‌فقیه در استان، اظهار کرد: نباید موعظه‌ها و نصیحت‌های علما را به دل بگیریم‌ و همه ما به موعظه و تذکر نیازمندیم و تلاش برای اصلاح امور است.

وی افزود: عمده مشکلات ما این است که کار برای خدا نمی‌کنیم چرا که تقوا و خداترسی مایه موفقیت در کارها خواهد بود و باید در تمام امور صداقت، ایمان، اخلاص و خداترسی را در اولویت امور قرار دهیم. کسی از همه باهوش‌تر است که حسابش را رسیدگی کند و با نفس خود مخالفت کند و برای آخرت تلاش کند و نادان‌ترین کسانی هستند که برای دنیا کار کنند در حالیکه این دنیا فانی است.

قریشی ادامه داد: همدلی و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این دوره باعث دلگرمی است که باید تقویت شود تا بتوان به نتایج بهتری دست یافت تا خدا و بندگانش راضی و خشنود باشند و جامعه به رشد و تعالی برسد. چنین جلساتی باید به‌ صورت منظم و فصلی برگزار شود تا به نتیجه‌های خوبی در توسعه همه‌جانبه در استان رسید و بسیاری از مشکلات را برطرف ساخت.

وی تأکید کرد: مطالبه‌گری نمایندگان و مدیران در استان نباید بصورت تقابلی باشد و همکاری و همراهی مسئولان اجرایی با نمایندگان برای حل مشکلات استان از مسئولان کشور ضروری است. نهضت مطالبه‌گری را باید نمایندگان از مسئولان کشور احیا کنند و ما نیز همراه نمایندگان هستیم و مطالبات مقام‌معظم رهبری در حوزه تهدید جمعیتی و تهدید نسل، یکی از اصلی‌ترین مشکلات است و نمایندگان مجلس باید ساز و کار حل آن‌ها از طرف مجلس پیگیری شود.

قریشی افزود: در حوزه اقتصادی و تجمیع منابع مالی نباید در مرکز کشور باشد و باید نمایندگان مجلس برای توزیع عادلانه ثروت و امکانات در استان‌ها مطالبه‌گر باشند. نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابیه به دنبال نصب افراد ناشایست در پست‌های مدیریتی نباشند و همه باید به دنبال انتخاب افراد مؤمن و شایسته برای مسئولیت‌های اجرایی باشیم و جناح بندی‌های سیاسی نباید در انتخاب مدیران اثرگذار باشد.

وی بیان کرد: توسعه‌یافتگی باید در برش استانی صورت گیرد و توسعه نامتوازن شهرستان‌ها باعث مشکلات مختلف خواهد شد و همکاری نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی و نیروهای مسلح برای حل مشکلات مرزنشینان و کوله بران ضروری است. آذربایجان‌غربی از ظرفیت‌های عظیم معادن برخوردار است که باید بهره‌برداری از این معادن و توسعه اقتصادی استان در اولویت کارهای نمایندگان باشد و حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات شورای فرهنگ عمومی و سایر جلسات مهم استان ضروری است.

قریشی در پایان بیان کرد: مشکلات مناطق آزاد و عدم اثرگذاری آن‌ها از لحاظ اقتصادی و اجتماعی باید حل شده و از ظرفیت مناطق آزاد برای توسعه استان بهره‌مند شویم زیرا این مناطق دارای پتانسیل‌های فراوانی از جمله ایجاد اشتغال و تجارت هستند که کمک قابل توجهی به بخش‌های مختلف می‌کنند.

انتهای پیام
captcha