احساس مسئولیت ویژگی مهم عاشورائیان بود
کد خبر: 3917960
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

احساس مسئولیت ویژگی مهم عاشورائیان بود

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: احساس مسئولیت عاشورائیان، ویژگی مهم قیام عاشورا بود و جامعه کنونی به الگوگیری از قیام عاشورا نیازمند است.

احساس مسئولیت عاشورائیان، ویژگی مهم قیام عاشورا بودبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، 31 مرداد ماه در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه، با اشاره به اینکه جامعه کنونی نیازمند احساس مسئولیت تک تک افراد جامعه است، اظهار کرد: در جامعه کنونی معروف‌ها و منکرها جابه جا شده‌اند و گاهی مشاهده می‌کنیم که یک امر منکر، در جامعه به معروف تبدیل شده است و از همین جهت نیاز است که از فرهنگ عاشورا الگو برداری شود و تک تک افراد جامعه در امر به معروف و نهی از منکر، احساس مسئولیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه محرم امسال متفاوت از سال‌های گذشته است، بیان کرد: اخلاق خدایی باید در جامعه رواج پیدا کند و در این خصوص تنها از ستاد امر به معروف و نهی از منکر انتظار نداشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: تک فرزندی در جامعه اسلامی مد شده است و این یکی از فرهنگ‌های وارداتی از غرب است که مورد قبول جامعه اسلامی نیست.

یعقوبی با بیان اینکه در دستگاه‌های اداری به امر به معروف و نهی از منکر باید توجه بیشتری شود، تأکید کرد: برخورد مناسب با ارباب رجوع و امر به معروف و نهی از منکر آنان، باید در دستگاه‌های اداری بیش از پیش باشد.

امام جمعه بجنورد در خصوص فعال شدن مکانیسم ماشه از سوی آمریکا، تصریح کرد: تمام دنیا می‌دانند که آمریکا از برجام خارج شده است و با این روش می‌خواهد تمام تحریم‌ها را بازگرداند که نشان از روباه صفتی همیشگی آمریکا دارد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا همیشه دشمنی خود را به دنیا نشان داده است، اظهار کرد: آمریکا می‌خواهد از امتیازات برجام علیه ایران استفاده کند و به گفته مقام معظم رهبری آمریکا هیچ‌گاه هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و توکل بر خدا مانند گذشته، چیزی جز روسیاهی برای آمریکا نخواهد ماند.

انتهای پیام
captcha