اولویت اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی اجرای منویات رهبری باشد
کد خبر: 3913305
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

اولویت اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی اجرای منویات رهبری باشد

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: انتظار داریم منتخبان اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی اولویت اصلی کار را در بحث هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت قرآنی در راستای مطالبات رهبر معظم انقلاب قرار دهند.

اولویت اتحادیه کشوری موسسات قرآنی اجرای منویات رهبری باشدبا توجه به اینکه مردمی شدن فعالیت‌ها از منویات رهبری است، ایجاد اتحادیه واحد یک حرکت برای مردمی شدن است. از طرفی با انحلال دو اتحادیه قرآنی یعنی اتحادیه مؤسسات و اتحادیه تشکل‌های قرآنی و تشکیل یک اتحادیه واحد برای انجام امور مؤسسات قرآنی در کشور، انتظار می‌رود تا همه موانعی که تا امروز در حوزه فعالیت‌های قرآنی وجود داشته برداشته شود و مدیران منتخب در اتحادیه جدید منسجم‌تر از قبل و با انگیزه قوی برای حل مشکلات و گسترش فعالیت‌های قرآن قرآنی در کشور گام بردارند. در این خصوص با دو تن از مسئولان حوزه قرآنی در خراسان‌رضوی وارد گفت‌وگو شدیم.

حجت‌الاسلام حسین نمازی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص مزایای تشکیل اتحادیه واحد کشوری اظهار کرد: تاکنون وجود تفرقه‌ها مشکلات زیادی را برای مؤسسات و تشکل‌های قرآنی فراهم کرده، لذا این انتظار می‌رود که با ادغام این دو اتحادیه و ایجاد انسجام و وحدت در اتحادیه‌ها موضوع تفرق اتحادیه‌ها، تفرق نیروهای قرآنی و موازی‌کاری‌ها و مشکلاتی که جامعه قرآنی در فضای عمومی با آن مواجه بوده و سایر مشکلاتی که از این حیث اتفاق می‌افتاد، برطرف شود.

وی افزود: امید است این وحدت سرمایه‌ای باشد برای هم‎افزایی و همفکری بیشتر تا برای جامعه قرآنی در فضای عمومی بتوانیم کاری انجام دهیم. انتظار می‌رود تا منتخبان در این حوزه اولویت اصلی کار را در بحث هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت قرآنی در راستای مطالبات رهبر معظم انقلاب قرار دهند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: برای موفقیت در عرصه قرآنی در گام اول باید ببینیم منویات رهبری در این خصوص چیست که اگر این اتفاق بیفتد مشکلات ما در این خصوص به حداقل خواهد رسید.

وی گفت: اکنون که اتحادیه‌ها در سطح مردمی ادغام شده‌اند انتظار ما نیز این است تا در ساختار نظام نیز نهادهای مختلف مرتبط با امور قرآنی اتحاد پیدا کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: در کشور نهادها و سازمان‌های مختلفی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی فعالیت‌های قرآنی به نوعی مشارکت دارند و این نیز در فضای عمومی کار ما را سخت کرده است.

وی در خصوص معایب وجود دو اتحادیه اظهار کرد: وقتی دو اتحایه برای یک موضوع وجود داشته باشد دو مرجع صدور مجوز قرآنی هم وجود دارد و این جای سؤال است که چرا باید دو مرجع برای صدور مجوز در این حوزه داشته باشیم اما با تشکیل اتحادیه واحد بسیاری از سؤالات پاسخ داده می‌شود و مرجعیت از دو بخشی خارج و به یک بخش می‌رسد.

نمازی افزود: وجود این تفرقه‌ها باعث شده که به یک تراکمی از مؤسسات و تشکل‌های قرآنی برسیم که در واقع به نوعی مطلوب نیست؛ لذا این ادغام در بدنه ساختاری نهادها و سازمان‌های قرآنی کشور همانند آنچه در سطح عمومی و مردمی اتفاق افتاده به وجود آید.

حضور افراد توانمند از حیث علمی

در بخش دیگری از این گفت‌وگو حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در خصوص محاسن تشکیل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور ابراز کرد: نقطه قوت انحلال دو اتحادیه و در نتیجه تشکیل اتحادیه واحد کشوری این است که ما شاهد حضور افراد توانمند از حیث علمی، تجربه و مدیریت هستیم.

وی ادامه داد: همه افرادی که در این انتخابات شرکت کردند دارای رزومه عالی هستند و این باعث افتخار جامعه قرآنی کشور است که چنین انسان‌های مدیر، مدبر و نخبه‌ای دارد.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد خراسان رضوی افزود: ادغام دو اتحادیه اتفاق مبارکی است؛ چرا که یکی شدن فواید بسیاری دارد و اتحادیه جدید با انرژی، توان و مدیریت قوی در عرصه قرآنی ورود خواهد کرد که در این راستا با ایجاد وحدت رویه از پراکندگی نجات پیدا خواهیم کرد.

کاظمی‌نسب اظهار کرد: یک اتحادیه با حضور مدیران توانمند برای حل مشکلات مؤسسات و تشکل‌های قرآنی دارای ظرفیت بیشتری نسبت به دو اتحادیه جدا از هم است؛ لذا با ایجاد وحدت در جامعه قرآنی و انرژی مضاعف مدیران و ورود نخبگان، گام جدیدی در عرصه قرآنی برداشته خواهد شد؛ چرا که انگیزه برای جدیت در کار برای مدیران فراهم شده تا در قالب یک صنف به فعالیت بپردازند.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه این اولین انتخابات مجمع عمومی اتحادیه واحد کشوری است، گفت: در این راستا نیز ادغام دو اتحادیه استانی نیز در اواخر شهریورماه یا اوایل مهر پیش‌بینی شده که متولی اجرای این انتخابات در استان نیز اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha