تجلیل از یک میلیون رزمنده در هفته دفاع مقدس
کد خبر: 3911509
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

تجلیل از یک میلیون رزمنده در هفته دفاع مقدس

جانشین بنیاد حفظ آثار کشور با اشاره به تجلیل از یک میلیون رزمنده در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، گفت: برنامه‌ریزی این برنامه از سوی سازمان پیشکسوتان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام شده است.

تجلیل از یک میلیون رزمنده در هفته دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از لرستان، امیرمحمد فهمیده، جانشین بنیاد حفظ آثار کشور، دوشنبه، ۳۰ تیرماه در مراسم تودیع معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار کرد: یکی از اهداف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این است که فرهنگ غنی ایثار و شهادت توسط بزرگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت ثبت و ضبط شود.

وی با ذکر این مطلب که تحقق شعار سال از مسیر فرهنگ جهاد می‌گذرد، گفت: دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه در مقطعی از تاریخ انقلاب به وقوع پیوست اما ما می‌توانیم صدها سال از گنجینه دفاع مقدس بهره‌برداری کنیم.

فهمیده با اشاره به این‌که پس از آغاز جنگ تحمیلی امام با بهره‌گیری از ظرفیت مردمی، فرهنگ دفاع مقدس را ایجاد کرد، ادامه داد: مردم با لبیک به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک مرجع تقلید، به زیبایی در کنار هم و با اتحاد از کیان نظام اسلامی ایران دفاع کردند.

ثبت اطلاعات ۶ میلیون رزمنده

جانشین بنیاد حفظ آثار کشور با تأکید بر اینکه در سطح کشور، هر استان موظف است ۵۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس بنویسد، گفت: امسال در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب از یک میلیون رزمنده تجلیل خواهد شد که برنامه‌ریزی آن ازسوی سازمان پیشکسوتان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشورانجام شده است.

وی با ذکر این مطلب که تاکنون اطلاعات ۶ میلیون رزمنده در دفاع مقدس حضور داشتند ثبت و ضبط شده است، تصریح کرد: در این خصوص ذکر این نکته ضروری است که کسی که ۴۵ روز در جبهه حضور داشته است عنوان رزمندگی به وی اطلاق می‌شود.

فهمیده با تأکید بر این‌که ما در زمان دفاع مقدس از ۳۶ کشور اسیر گرفتیم، گفت: ۳۸۸۹ برنامه بدون تکرار برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برنامه‌ریزی شده است؛ چراکه اوج کار ما در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید به منصه ظهور برسد.

انتهای پیام
captcha